שטייניץ: מחירי מוצרי החלב שבפיקוח יעלו ב-3.5% בממוצע

שר האוצר יובל שטייניץ הודיע כי דחה את המלצת ועדת המחירים והחליט לקצץ בכמחצית את עליית מחירי מוצרי החלב

שר האוצר יובל שטייניץ דוחה את המלצת ועדת המחירים והחליט לקצץ בכמחצית את עליית מחירי מוצרי החלב.

ועדת המחירים המליצה לשרי האוצר והחקלאות לעדכן את מחירי מוצרי החלב שבפיקוח בשיעור ממוצע של 6.3% לצרכן. צעד זה נובע מהעדכון הקבוע בחוק, כולל מעליית מחיר המטרה של החלב.

שטייניץ החליט לדחות את המלצת הוועדה ולמתן את העלאת מחיר מוצרי החלב שבפיקוח בשיעור ממוצע של 3.5% לצרכן, כלומר רק במחצית הסכום.

לדברי שר האוצר, "נוכח העובדה כי מדובר בעליית מחירים חדה למוצר בסיסי, אני מוצא לנכון למתן את המלצת הוועדה, וזאת באמצעות פריסה מידתית לעליית המחירים שעליה המליצה הוועדה, עד להשלמת בדיקות נוספות שביקשתי לערוך בסוגיה".

במקביל, הוועדה בודקת את רווחיות המחלבות בתחום רווחיות המוצרים שבפיקוח. בדיקת הבסיס למחיר מוצרי החלב שבפיקוח נמצאת בשלבים מתקדמים, וייתכן כי ממצאיה ישפיעו וישנו את נוהל הבסיס. הוועדה תפעל להשלמת הבדיקה בהקדם האפשרי.

"גרירת רגליים"

שייקה דרורי, מנכ"ל מועצת החלב, מסר בתגובה: "אני קורא למשרד האוצר לקבל במלואה את המלצת ועדת המחירים, שמבוססת על העלויות בפועל, ולא להסתפק בעלויות פוליטיות. על משרד האוצר לחזור בו לאלתר מהחלטתו להפחית את שיעור עדכון מחיר מוצרי החלב שבפיקוח.

"משרד האוצר 'גרר רגלים' מזה 5 חודשים, והסיבה ברורה: לא ייתכן שהחקלאים והמחלבות ימשיכו לספוג את הפער בין עלויות הייצור לבין המחיר המפוקח לצרכן. תפקידו של משרד האוצר הוא לדאוג למימוש המנגנון הקבוע בחוק, שלפיו היצרנים יקבלו את מלוא הפיצוי".