לפיד: "מי שאומר לי שבסוף נתקפל פשוט לא מכיר אותנו"

יאיר לפיד: "את הממשלה שתוביל את המדינה לארבע וחצי שנים של אביב ישראלי נתניהו יכול היה להקים כבר לפני שבועיים, בלי שום מאמץ"

יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, העלה הערב פוסט לעמוד הפייסבוק שלו. "המו"מ הקואליציוני רעשני ורווי בספינים, אבל הוא לא יגרום לנו לשכוח למה אנחנו פה ועל מה אסור לנו להתפשר. זה לא דיון על תיקים, זה לא דיון על ג'ובים, זה לא דיון על מי נכנס קודם ומי דפק את מי. יש לא מעט אנשים שמנסים לגרור לשם את הדיון - פשוט כי זה מה שהם רגילים לו - אבל זה לא יילך להם", כותב לפיד.

"מי שאומר לי שבסוף נתקפל פשוט לא מכיר אותנו. אמרתי השבוע בישיבת הסיעה, 'אומרים שאנחנו לא מבינים בפוליטיקה, הם צודקים. מה זה אומר? זה אומר שאין לנו ברירה אלא להצמד לעקרונות ולערכים שלנו, כי בזה אנחנו דווקא כן מבינים.' ועל זה אנחנו צריכים לדבר".

"הדיון התקשורתי ממוקד בשאלת השיוויון בנטל וגיוס החרדים, ואנחנו לא הולכים לסגת בעניין הזה במילימטר, אבל "יש עתיד" אינה מפלגה של עניין אחד. אנחנו המפלגה של מעמד הביניים הישראלי, ואנחנו שם כדי להיאבק על דיור במחיר שפוי ליוצאי צבא, על הפסקת ההשתוללות של מחירי החשמל והמים והדלק, על לימודי ליב"ה ושינוי עומק בחינוך, על זה שאת כי"ל אי אפשר למכור לחברה קנדית מפני שמדובר במקומות עבודה לישראלים בפריפריה. אנחנו המפלגה שרוצה להפוך את כללי המשחק ולהקטין את הממשלה ל-18 שרים, מפני שזה לא מוסרי לדרוש מן האזרחים לשלם יותר ולהוציא מאות מיליונים על משרדים ממשלתיים מיותרים".

בנוגע למו"מ עם הפלסטינים כותב לפיד: "אנחנו המפלגה שיכולה להוביל מו"מ מדיני שיש מאחוריו כוח פוליטי אמיתי, ולא רק לייצר עלי תאנה שיאפשרו עוד ארבע שנים של קפאון. אנחנו - וזה אולי החלק שייקח לפוליטיקאים הישנים שלנו קצת זמן להתרגל אליו - המפלגה שאומרת אחרי הבחירות את אותם דברים שאמרה לפני הבחירות".

"השאלה היחידה שנותרה היא אם נשב בממשלה עם העקרונות שלנו, או שנשב באופוזיציה בגלל העקרונות שלנו. כרגע, שתי האפשרויות ריאליות באותה מידה, וחבל. למה חבל? כי את הממשלה שתוביל את המדינה לארבע וחצי שנים של אביב ישראלי נתניהו יכול היה להקים כבר לפני שבועיים, בלי שום מאמץ".

בסיום כותב לפיד: "אנשיו של נתניהו צודקים כנראה גם כשהם אומרים שהבעיה היא שאין לי נסיון. אם היה לי נסיון בטח הייתי מבין מדוע טרם הוקמה פה ממשלה אזרחית יעילה, ערכית, שתגן על מעמד הביניים, תעזור לנו לצלוח את המשבר הכלכלי ותנווט את הספינה הישראלית בתוך סתיו ערבי קודר וסוער. יש פה הזדמנות נדירה. הפוליטיקה השתנתה, כוחות חדשים מבקשים להביא תקוה חדשה ורק מחכים להזדמנות שלהם. 19 המנדטים שלנו נולדו מפני שהישראלים העדיפו לבחור בבני אדם שמתכוונים למה שהם אומרים. אנחנו פה כדי להוכיח להם שהם לא טעו".