בכיר ב'פד': "המדיניות המקלה תשאר כפי שהיא הרבה זמן"

הבנק המרכזי האמריקני הודיע שהוא יחשוב מחדש על התוכנית במסגרתה הוא מזרים 85 מיליארד דולר כל חודש לכלכלה, אבל בכיר בבנק מבהיר: "זה דבר טבעי; הרכישות הישירות הן כלי חזק"

יומיים לאחר פרסום פרוטוקולי פגישת ה'פד' מחודש ינואר, מהם עולה חשש בנוגע להמשך מדיניות ההקלה הכמותית של הבנק המרכזי האמריקני, אומר היום ראש שלוחת ה'פד' בסנט לואיס, ג'יימס בולארד, כי מדיניות זו עתידה להמשך עוד הרבה מאוד זמן.

בראיון שהעניק היום ל-CNBC אמר בולארד: "אני חושב שהמדיניות מקלה הרבה יותר מכפי שהייתה בשנה שעברה מפני שהרכישות הישירות הן כלי חזק יותר ממה שהייתה תוכנית 'אופריישן טוויסט'. אני לא חושב שהשווקים הבינו לגמרי את השינוי הזה. המדיניות של ה'פד' מקלה מאוד והיא תשאר כך למשך הרבה מאוד זמן".

מהפרוטוקולים האחרונים של ועידת השוק הפתוח של ה'פד', נזכיר, עולה כי בכירי הבנק ישקלו שינויים מהותיים בתוכנית ההקלה הכמותית הנוכחית, QE3, בפגישתם הבאה בחודש מארס.

בכירי הבנק עודם חלוקים בנוגע לאופן בו יש להמשיך את התוכנית הנוכחית, המזרימה לשוק 85 מיליארד דולר בחודש על ידי רכישה של אג"ח מגובות משכנתאות. רעיונות רבים הועלו בפגישה, ביניהם קיצוץ של הסכום הנרכש מדי חודש, או סיום התוכנית לפני שירשם שיפור משמעותי בשוק העבודה תוך ירידה דרמטית בשיעור האבטלה.

"זה נכון שהועידה חושבת על האופן בו נתמודד עם זה בהמשך השנה", אומר בולארד, "אבל זה דבר טבעי".

ראש שלוחת ה'פד' בבוסטון, אריק רוזנגרן, התייחס גם הוא לסוגייה, ואמר היום כי תוכנית הרכישות "משפרת את התחזית הפיסקלית הרחבה על ידי הורדת שיעורי הריבית וסיפוק צמיחה כלכלית".

אנליסט: "לא לעשות כרגע שינויים מהותיים בתיק ההשקעות"