והזוכה באוסקר הוא...

השיטה ההוליוודית במשפט אחד: "שמור את ידידיך קרוב ואת אויביך - קרוב יותר"

טקס ה"אוסקר", "הוט 3", "יס 1", הלילה שבין א' ל-ב', 02:00

אם לתמצת את השיטה ההוליוודית למשפט אחד, הוא ילך בערך כך: "אם יש לך אויב קטן - רמוס אותו, אם הוא גדול - נסה לקנות אותו". או בלשונו של "הסנדק": "שמור את ידידיך קרוב ואת אויביך - קרוב יותר".

קצת כמו "שרק" הראשון שלעג לדיסני עד שנבלע בתוכה, כך יעמוד הערב סת' מקפארלן על הבמה של טקס האוסקר, עטוי בטוקסידו, וינסה לשעשע את כוכבי הוליווד ומאות מיליוני צופים ברחבי העולם.

מקפארלן המוכשר נחשב במשך שנים לילד הרע: אחד שמייצר סדרות כמו "איש משפחה" ששמה ללעג כמעט כל דבר קדוש לאמריקנים - בראש ובראשונה את הוליווד. הערב (א')הוא יהיה "הבן יקיר לי מקפארלן", ונותר רק לראות האם יצליח להגניב גם כמה הערות חתרניות אל תוך הטקס השמרני והמתחסד.

לא אלאה אתכם בסיכויי זכייה כאלה ואחרים. מי שדחוף לו לא לעצום עין בטרם יידע אם "5 מצלמות שבורות" או "שומרי הסף" זכו באוסקר ("המבינים" מציינים שהסיכוי לכך נמוך), שיידע שהקטגוריה הזאת היא דווקא אחת מהראשונות בערב ארוך (מדי).

מי שרוצה להחזיק מעמד עד לשעה היעודה, יכול להתחיל את הערב בערוץ !E עם כל מיני תוכניות קדם מאזור השטיח האדום, או להצטרף לשידור של "יס 1" שייחל כבר בחצות.

גם אם בחרתם לעמוד על משמר האוסקר כל הלילה, דעו שזה לא יפתור אתכם מהשידורים הערוכים והמתורגמים, מכתבות היום-שאחרי, מדיווחים על המסיבות הנוצצות שנראות תמיד מלאכותיות מדי.

על רקע כל מדורת ההבלים הזאת, אף אחד לא ישים לב לכך שהלילה הזה הופך לראשון בשארית חייו של מקפארלן, אחד היוצרים השנונים והנועזים ביותר שהיו כאן בעשור האחרון.