אין פריצת דרך במו"מ הקואליציוני; המחלוקת - מתווה הגיוס

הערב צפויים להיפגש צוותי המשא ומתן של הליכוד-ביתנו עם נציגי הבית היהודי על מנת לדון בסוגיית תקציב המדינה אולם סלע המחלוקת נותר עדיין סוגיית השיוויון בנטל וגיוס החרדים לצבא

שלושה ימים לפני תום התקופה הראשונה שניתנה לראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה, עדיין לא נרשמה פריצת דרך במשא ומתן הקואליציוני.

הערב צפויים להיפגש צוותי המשא ומתן של הליכוד-ביתנו עם נציגי הבית היהודי על מנת לדון בסוגיית תקציב המדינה אולם סלע המחלוקת נותר עדיין סוגיית השיוויון בנטל וגיוס החרדים לצבא. במטרה להגיע למציאת מתווה שיהיה מקובל על הבית היהודי כמו גם על יש עתיד והחרדים, צפויים אנשי הבית היהודי להציג בתוך יומיים מתווה חלופי שאם יתקבל יאפשר הקמת קואליציה רחבה, הכוללת גם את החרדים. עם זאת, לפי שעה קיימת מחלוקת בסוגיה גם בין אנשי הבית היהודי ויש עתיד.

בפגישה הערב, שתידון בעיקר בסוגיית התקציב, צפויים אנשי הבית היהודי להעלות את חוסר שביעות רצונם מהסמכויות שניתנו ליו"ר התנועה, ציפי לבני, בסוגיית המשא ומתן המדיני. גורמים בבית היהודי אומרים כי לפי שעה לא חלה כל התקדמות במגעים הקואלציונייים והם מאשימים את נתניהו כי אינו ממהר להקים ממשלה. לדבריהם, אם נתניהו היה חפץ בכך, היתה נרשמת התקדמות.