הדוחות של ארסנל חושפים: הקבוצה תלויה במכירת שחקנים

ארסנל ממשיכה להרוויח (17.8 מיליון ליש"ט במחצית העונה הראשונה של 2012/13), אך ללא עזיבתו של ואן פרסי, היתה מסיימת במינוס

ארסנל דיווחה היום (ב') כי סיימה את מחצית העונה הראשונה של 2012/13 (עד נובמבר 2012) ברווח לפני מס של 17.8 מיליון ליש"ט. כהשוואה, בתקופה המקבילה אשתקד עמד הרווח של מועדון הכדורגל האנגלי על 49.5 מיליון ליש"ט.

יש לציין כי ללא מכירתו של רובין ואן פרסי בקיץ למנצ'סטר יונייטד, בסך של כ-24.5 מיליון ליש"ט, כמו גם מכירתו של אלכס סונג לברצלונה, הקבוצה הלונדונית היתה מפסידה כסף. את מחצית העונה אשתקד סיימה ארסנל ברווח תודות למכירת ססק פברגאס, סמיר נאסרי וגאל קלישי. בקיץ שלפני כן (2010), כשלא עזבו את הקבוצה שחקנים משמעותיים, גם הדוחות התנהגו בהתאם - והסיכום החצי השנתי סיפר על הפסד של 2.5 מיליון ליש"ט.

ארסנל ממשיכה אמנם להיות הקבוצה הרווחית ביותר בכדורגל העולמי, כשבחמש העונות המלאות האחרונות (2007/08-2011/12), הסתכם הרווח שלה לפני מיסוי, לכדי 189.7 מיליון ליש"ט. עם זאת, המועדון תלוי, כאמור, בצורה כבדה במכירת שחקנים; בנוסף, הוא הכניס במהלך שנים אלו כספים גדולים מפרויקט הנדל"ן שנבנה על חורבות הייבורי, האצטדיון הישן של הקבוצה, אפיק הכנסה שאמור להסתיים; כמו כן, צריך להזכיר שארסנל גובה את מחירי הכרטיסים והמנויים הגבוהים ביותר בפרמיירליג.

כשכל זה מגיע במקביל לשמונה שנים רצופות ללא זכייה בתואר משמעותי מאז הגביע האנגלי ב-2005, בלי "תמורה לאגרה" לאוהדים שלה, מבינים עד כמה בעייתי המודל של "התותחנים", למרות שהוא מצליח לקיים את עצמו מבלי לדרוש מבעלי הבית להכניס את היד לכיס.

עם זאת, יש גם סיבות לאופטימיות עבור ארסנל: הרזרבות הכספיות של המועדון עומדות על-פי הדוחות החדשים על 123.3 מיליון ליש"ט. על-פי הסכם החסות החדש שנחתם עם "אמירייטס", צפוי המועדון להכניס כ-150 מיליון ליש"ט בחמש העונות הקרובות מסעיף זה. שני הדברים צפויים להקל על מאמן הקבוצה, ארסן ונגר, להגדיל את תקציב הרכש שלו בקיץ הקרוב. דיווחים בתקשורת האנגלית העריכו לאחרונה כי ונגר עשוי לקבל 70 מיליון ליש"ט לרכש בקיץ.