נציגי המלונאים ייפגשו עם ח"כים בנוגע למשבר בתיירות הנכנסת

נציגי המלונאים ייפגשו היום עם חברי כנסת חדשים, במטרה להציג בפניהם תמונת מצב עכשווית בענף התיירות ולהתריע על הקשיים והחסמים מהם סובל הענף

נציגי המלונאים ייפגשו הבוקר (ג') עם חברי כנסת חדשים. מטרת הפגישה, שיזמה התאחדות המלונות במלון לאונרדו פלאזה בירושלים, היא להציג בפני חברי הכנסת תמונת מצב עכשווית בענף התיירות ולהתריע על הקשיים והחסמים מהם סובל הענף.

נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, מתריע מזה זמן מה על המשבר בענף התיירות שהחל בעקבות מבצע "עמוד ענן". העובדה שהפוליטיקאים עסוקים וטרודים בימים אלה בהקמת ממשלה, לא מנעה ממנו לשגר לראשי הסיעות הנבחרים מכתבים בהולים על הצעדים המיידיים הנדרשים מהם על מנת להציל את הענף.

"הפוליטיקאים הנבחרים אמנם עסוקים בענייני הקמת הממשלה, בספינים פוליטיים ובהמתנה לבאות, אבל בינתיים, 'מתחת לאף', מתרחש מחדל גדול: דממה שיווקית של מדינת ישראל בעולם חרף המשבר בתיירות הנכנסת מאז 'עמוד ענן'", הוא אומר.

פדרמן כותב מכתבים בהולים כדי להעיר זרקור על המחדל שנובע מהסיטואציה הפוליטית העכשווית. הוא קורא לפוליטיקאים לחשוב מחוף לקופסה.

עוד לדבריו, "מאחר שאין תקציב מדינה לשנת 2013, מאחר שלמשרד התיירות אין הרשאה להתחייב על תקציבים קדימה, מאחר שאין קמפיין גדול לשיקום מעמדה של ישראל בעולם ולעידוד התיירות הנכנסת - אין מוצא מהמשבר בתיירות, שכעת מתברר כי יתמשך אף מעבר לשנת 2013".

לדבריו, משמעות המשבר היא פיטורים, האטה בתיירות והפסדים כספיים לכל הגורמים בתעשייה: תעופה, מלונות, סוכני נסיעות, מורי דרך, היסעים, השכרות רכב, מוזיאונים ועוד.

"על מנת להתמודד עם המשבר וכדי לצמצם את נזקיו לטווח הארוך, על מדינת ישראל להגביר באופן מיידי את מאמצי השיווק בעולם. אלא שלצערנו, למרות שהסכום הנדרש לשיקום התיירות הנכנסת בטל בשישים ביחס לנזק הנגרם, מדינת ישראל משותקת".