אימיון פארמה החלה בשלב II של הניסויים בתרופה לסרטן

הניסוי הנוכחי יבחן את יעילות התרופה המובילה שלה לסרטן ולמחלות דלקתיות bertilimumab, בטיפול במחלת המעי הדלקתי קוליטיס כיבית (uncreative colitis)

חברת Immune pharmaceuticals הנמצאת בתהליכי מיזוג לתוך החברה epicept הנסחרת בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב ובבורסה של שווייץ, הודיעה על תחילת שלב II של הניסויים הקליניים בתרופה המובילה שלה לסרטן ולמחלות דלקתיות, bertilimumab. הניסוי הנוכחי יבחן את יעילות המוצר בטיפול במחלת המעי הדלקתי קוליטיס כיבית (uncreative colitis).

מוצר הברטילימומאב משמש היום כמוצר לטיפול במחלות עיניים. הוא משווק על ידי חברת iCO ופותח במקור על ידי חברת מילניום, היום מקבוצת אסטרה-זנקה.

אימיון רכשה את הזכויות לשימוש במוצר בכל האפליקציות הסיסטמיות, קרי במקרים בהם הוא ניתן בבליעה או ישירות למחזור הדם. לאימיון ישנו מוצר נוסף בצנרת, אשר פותח על ידי פרופ' שמעון בניטה מן האוניברסיטה העברית, ואותו רכשה אימיון מיישום, חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית. גם מוצר זה הוא אנטי דלקתי ומבוסס נוגדנים.

כאמור, אימיון נמצאת בתהליכי מיזוג לתוך אפיספט, חברה העוסקת בפיתוח של מוצרים פרמצבטיים לטיפול בכאב ובסרטן. בצנרת המוצרים שלה ישנה משחה מאלחשת לטיפול בכאב נוירופתי ותרופה לטיפול בסרטן הדם, לשמירה על רמיסה אצל חולים שהגיעו אליה. יש לה גם מולקולות נוספות אותן היא בוחנת לצרכי טיפול בסוגים שונים של גידולים סרטניים.
שתי החברות הודיעו על כוונתן להתמזג בנובמבר 2012, על פי שווי של 14 מיליון דולר לאפיספט ו-61 לאימיון, כלומר 75 מיליון דולר לחברה הממוזגת, תשנה את שמה לאימיון. המיזוג היה צפוי להיסגר ברבעון הראשון של 2013, אולם כעת נדחה מעט כדי שאימיון תוכל להגיש את הדו"חות שלה ל-2012, עד סוף פברואר. היום נסחרת אפיספט לפי שווי של 7.3 מיליון דולר.