מניית היום: השלימה סגירה פיננסית - ומזנקת ב-10%

אנלייט אנרגיה מקבוצת יורוקום בשיתוף קרן נוי הודיעה היום על השלמת הסגירה הפיננסית ל"פרויקט חלוציות"

אנלייט אנרגיה מקבוצת יורוקום בשיתוף קרן נוי הודיעה היום (ב') על השלמת הסגירה הפיננסית ל"פרויקט חלוציות". הפרויקט, שבנגב המערבי, הוא המיזם הפוטו-וולטאי הגדול ביותר שאושר בישראל, בהיקף של 55 מגה-וואט, והוכרז על ידי ממשלת ישראל כפרויקט תשתית בעל חשיבות לאומית.

החוב הבכיר לפרויקט יהיה בהיקף של עד 440 מיליון שקל ויועמד על-ידי קונסורציום מימון בהובלת בנק לאומי ובשיתוף גופים מוסדיים מקבוצת כלל ביטוח והפניקס.

כחלק מהמיזם, חתמה אנלייט עם קרן נוי להשקעה בתשתיות ואנרגיה על הסכמי הלוואה נוספים שישמשו לצורך השקעה בפרויקט. במסגרת ההסכמים, קרן נוי תזרים לשותפות בבעלות אנלייט הלוואות בגובה של כ-78 מיליון שקל.

הפרויקט כבר קיבל אישור תעריפי מרשות החשמל. סך ההשקעה הכוללת מוערכת בכ-500 מיליון שקל. התקבולים ברוטו הצפויים ממכירת החשמל לחברת החשמל מוערכים בכ-1.4 מיליארד שקל, במשך 20 שנה ממועד חיבורו לרשת החשמל.

את הסגירה הפיננסית ליוו מצד אנלייט משרד יהודה רווה ושות' בהובלת עו"ד רון ורד, ואת הייעוץ הפיננסי סיפקה חברת גיזה זינגר אבן, בהובלת ורדה שטרן. את המלווים הבכירים ליוו בעסקה עו"ד תני זהבי וג'ונתן פינקלסטון ממשרד תדמור ושות'. את קרן נוי ליוו בעסקה עו"ד אדם איתן וצביקה פרידמן ממשרד הרצוג פוקס נאמן.