נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס הלך הלילה לעולמו ממחלת הסרטן

צ'אבס היה בן 58 במותו ■ ההודעה על פטירתו של המנהיג מסר סגן נשיא המדינה ניקולאס מאדורו ■ על פי החוקה במדינה צריכות להיערך בחירות תוך 30 יום ממותו של הנשיא

נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס הלך הלילה לעולמו לאחר מאבק בן שנתיים במחלת הסרטן, כך מסר סגן נשיא המדינה ניקולאס מאדורו. בהודעה של סגן הנשיא לא נכללה התייחסות לסוג הסרטן ממנו סבל הנשיא. צ'אבס היה בן 58 במותו ובתקופה האחרונה הוא עבר סדרת טיפולים נגד המחלה בבית חולים בהוואנה, בירת קובה, אך ב-18 בפברואר דיווחו הרשויות במדינה כי הנשיא חזר לונצואלה והועבר לבית חולים צבאי.

ההופעה האחרונה של צ'אבס בציבור הייתה ב-10 בדצמבר, כחודשים לאחר שנבחר לקדנציה שלישית לנשיאות ונצואלה לאחר בחירות צמודות יחסית. על פי החוקה בונצואלה, צריך לערוך בחירות לנשיאות תוך 30 יום ממותו של הנשיא. לפני שצ'אבס עזב לטיפול האחרון שלו בקובה הוא קרא לתומכיו להצביע למאדורו במידה והוא לא יוכל להמשיך את כהונתו.

צ'אבס היה בעל בריתו של נשיא קובה פידל קסטרו, שגם הוא סובל בתקופה האחרונה מבעיות רפואיות, ובעל קשרים טובים עם המשטר האיראני, ומנגד היה מבקר חריף של המדיניות הישראלית והאמריקאית. אחד מההתבטאויות היותר מעניינות שלו הייתה כשהשווה את נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ורג' וו בוש לשטן וקרא לו "אל-דיאבלו"