קופרמן: "הראלי לא הסתיים, אבל השוק כבר לא מציאה"

ליאון קופרמן, המיליארדר שייסד ומכהן כיו"ר קרן הגידור אומגה, בראיון ל-CNBC: "כל שוק שוקי נגמר כאשר נעשה תמחור יתר, המניות לא 'זולות' במיוחד כיום"

בעוד מדדי המניות בוול סטריט נסחרים סביב שיאי כל הזמנים שלהם, כלכלנים ואנליסטים רבים תוהים לאן פני השווקים מועדות כעת. כך למשל, מדד הדאו ג'ונס עלה אמש בכ-0.9% לרמה של 14,253 נקודות - כשהוא שובר את שיא כל הזמנים אליו הגיע בשנת 2007 לפני המשבר הפיננסי הגדול.

ליאון קופרמן, המיליארדר שייסד ומכהן כיו"ר קרן הגידור אומגה (Omega Advisors) הבהיר בראיון ל-CNBC כי להערכתו השווקים ימשיכו לעלות בתקופה הקרובה, אולם ציין כי המניות מתומחרות כיום באופן ריאלי - ולא "זולות" במיוחד.

"אני רואה את ההתרגשות... בפעם האחרונה שראיתי כזו התרגשות, אפל הייתה ב-700 דולר למניה, פייסבוק הייתה ב-38 דולר", הזהיר קופרמן. "אולם אני שב ואומר לעצמי, שכל שוק שוקי נגמר כאשר נעשה תמחור יתר וכל שוק דובי מסתיים כאשר יש תמחור חסר".

לדבריו של קופרמן, על המשקיעים לשאול את עצמם אם המדיניות המוניטארית של הפדרל ריזרב הובילה את השווקים למצב של תמחור יתר, ואם המשקיעים אכן מתייחסים כראוי למשבר התקציבי בארה"ב.

"השוק מתומחר בהוגנות סביב ה-1,500 נקודות (עבור ה-S&P 500), ואנחנו בערך סביב ה-1,540 נקודות", סיכם. "השווקים מתומחרים באופן הוגן. הראלי עוד לא נגמר, אבל השוק הוא כבר לא מציאה גדולה".