הוט תידרש למסור מידע על הרשת החדשה שלה

בשבוע שעבר הכריזה הוט רשמית על כוונתה לפרוס סיבים עד לקרבת בתי הלקוחות בכל הארץ, ובמשרד התקשורת חוששים שהרשת החדשה תמנע ממתחרים להשתמש בה

דרישה פנימית במשרד התקשורת לחייב את הוט למסור מידע על הרשת החדשה שהיא מקימה, כפי שנדרש מבזק. האחרונה נדרשה להעביר מידע על רשת הסיבים האופטיים שהיא מתכוונת לפרוס, וכרגע עלתה דרישה לדרוש את אותם הנתונים מהוט.

בשולי הדברים נדגיש כי בזק לא העבירה את כל המידע שנדרשה, כך שבידי המשרד מידע חלקי בלבד על הרשת המתוכננת החדשה שלה.

למבנה הרשת החדשה יש חשיבות רבה בקביעת הרגולציה העתידית שתחול בשוק התקשורת בישראל. בזק והוט מחויבות לאפשר שימוש בתשתיותיהן לטובת המתחרות, אך השאלה היא איך הדבר יעבוד כאשר החברות מקימות רשתות סיבים אופטיות, והאם זה ניתן לביצוע מבחינה הנדסית.

במשרד התקשורת חוששים מקביעת עובדות בשטח שיגבילו את החברות המתחרות מבחינת האפשרויות להשתמש בתשתיות החדשות ואז תיפגע רמת התחרות בשוק. פרטנר וסלקום שבידיהן תשתיות סיבים מוגבלות בהשוואה לבזק ולהוט, נמצאות בעמדת נחיתות מולן ויצירת חסמים טכנולוגיים נוספים בפניהן תקשה על התפתחות התחרות גם בעולם הטלוויזיה.

בשולי הדברים נדגיש, גם כי משרד התקשורת נמנע עד כה מלחייב את הוט לאפשר לפרטנר לבצע ניסויים על גבי הרשת שלה. במשרד שוכבת בקשה לאישור לביצוע ניסוי של פרטנר בחיבור למרכזיות הוט, באמצעות התקנת ציוד אקטיבי של פרטנר לצד המרכזיה של הוט, אך במשך חודשים נמנע המשרד מלאשר לה את הניסוי.