מסתמן: 23 שרים בממשלה; 5-6 סגני שרים

ייתכן שימונה מחליף זמני לליברמן ■ בסביבתו של ראש הממשלה עושים מאמצים על מנת להביא להשבעת הממשלה כבר ביום רביעי הקרוב ■ בליכוד ביתנו נאבקים על תיק החינוך עבור גדעון סער, ביש עתיד מעוניינים כי שי פירון יחזיק בתפקיד

מסתמן: מספר שרי הממשלה המקסימלי יעמוד על 23 שרים ומספר סגני השרים יעמוד על 5-6. לאחר פגישה מרתונית בין צוות המשא ומתן הקואליציוניים של הליכוד ביתנו ושל יש עתיד שהחלה אמש ב-20:00 ונמשכה עד 9:00 הבוקר במשרדו של רו"ח משה לאון ברמת גן, טרם הגיעו הצדדים להסכמות בכל הנוגע לסוגיית התיקים ולגודל הממשלה.

פרט להסכמה כי יו"ר יש עתיד יאיר לפיד יכהן כשר האוצר, וכי יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט ישמש כשר תמ"ת מורחב, עדיין אין כל הסכמה באשר למספר השרים שיכהנו בממשלה הבאה.

הדיונים בין הצדדים צפויים להתחדש היום במטרה להגיע להסכמות סופיות. ככל הנראה מספר השרים המקסימלי יהיה 23 ללא ראש הממשלה, וייתכן שאף נמוך מ-23, כשיישמר תיק נוסף ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. אפשרות נוספת שנבחנת היא מינוי מחליף לליברמן בתיק האוצר, וכשיו"ר ישראל ביתנו יסיים את ההליכים המשפטיים ויצטרף לממשלה, יפנה עבורו מחליפו את הכיסא ויעזוב את הממשלה.

גם בסוגיית מספר סגני השרים טרם הושגה הסכמה, כאשר ב"יש עתיד" נאבקים על מינויים של 5-6 סגנים בלבד. אנשי צוותו של לפיד מעוניינים להחזיר על כנו את חוק יסוד: הממשלה מ-1992, שכקבע כי גודל הממשלה יעמוד על 18 שרים ועל 6 סגני שרים בלבד. על הסעיפים הקואליציוניים שעליהם כבר הושגה הסכמה נמנית הרפורמה בשינוי שיטת הממשל, על פיה החל מהממשלה הבאה יוגבל מספר השרים בממשלה הבאה ל-18 על פי חוק, שיועבר כבר בכנסת הנוכחית. על מנת לשנות את החוק יידרש רוב של 70 חברי כנסת.

לפיד עצמו כתב היום בדף הפייסבוק שלו: "לילה אחרי לילה נמשך המשא ומתן, מתח, עצבים, כולם על הקצה, העייפות הופכת להיות גורם מכריע, כל חמש דקות יש ספין חדש. למה אי אפשר לגמור את זה כבר? כמה זמן לוקח לבחור אפיפיור?". סלע המחלוקת בדיונים היום צפוי להיות גם אופן חלוקת התיקים. לפי שעה טרם נקבע איזו מפלגה תחזיק בתיק החינוך, דבר שברגע שיוחלט ישפיע על אופן חלוקת התיקים בין המפלגות. בליכוד ביתנו נאבקים על תיק החינוך עבור גדעון סער, ואילו ביש עתיד מעוניינים כי שי פירון יחזיק בתפקיד שר החינוך.

עם זאת, במהלך הלילה הושגה הסכמה באשר לשאר סעיפי ההסכם הקואליציוני ובהם סוגיית השיוויון בנטל, רפורמת הדיור, שינוי שיטת הממשלה, נושא החינוך, תעדוף לפרירפיה והעסקים הקטנים.

בסביבתו של ראש הממשלה עושים מאמצים על מנת להביא להשבעת הממשלה כבר ביום רביעי הקרוב. ייתכן שכבר ביום שלישי יקרא אליו נתניהו את חברי סיעת הליכוד על מנת להודיע להם באיזה תפקיד יחזיקו, או שלא יחזיקו, בקדנציה הקרובה. בשבוע שעבר קרא אליו נתניהו את השרים המכהנים במטרה לשמוע באיזה תיק הם חפצים וכדי לומר להם מה הוא מייעד עבורם. עם זאת, צפויים שינויים רבים לנוכח העובדה שעדיין לא ברורה חלוקת התיקים בין המפלגות.

שרי הממשלה / איורים: גיל ג'יבלי
 שרי הממשלה / איורים: גיל ג'יבלי