ההזמנות ממפעלים ביפן צנחו ב-13%; "השיפור ייקח זמן"

ההזמנות ממפעלים ביפן צנחו בכ-13% בחודש ינואר, הירידה הגדולה ביותר מזה 8 חודשים ■ בשוק ציפו לירידה של 1.7% "בלבד"

ההזמנות ממפעלים ביפן צנחו בכ-13% בחודש ינואר, הירידה הגדולה ביותר מזה 8 חודשים, וזאת בעוד ראש הממשלה שינזו אבה מנסה לנקוט בצעדים לתמרוץ הכלכלה המקומית.

מדובר בירידה של כ-13% מחודש דצמבר 2012, וזאת בהשוואה לתחזיות אנליסטים בשוק היפני - אשר ציפו (לפי סקר "בלומברג", בקרב כ-26 "חזאים") לירידה של כ-1.7% בלבד. "הנתונים היום מזכירים לכולם שהמלאים העסקים לא יהיו אלה שידחפו את הכלכלה קדימה", מסביר איזומי דבאליר, כלכלן ב-HSBC יפן.

כלכלת יפן שבה להציג צמיחה חיובית ברבעון הרביעי של שנת 2012, על רקע היחלשות הין ובעוד אבה הכריז על קמפיין למלחמה בדיפלציה הפוקדת את המדינה מזה 15 שנים - ובשיתוף הבנק המרכזי היפני הכריז על תוכניות השקעה ממוקדות במדינה.

מספר חודשים ציפו המשקיעים ביפן לפעולה מצד הבנק המרכזי, לאור הצהרותיו של ראש הממשלה אבה, שהבטיח בשנה שעברה "צעדים אגרסיביים" כדי לחזק את הכלכלה. ההודעה של הבנק היפני נמסרה לפני כחודש במשותף עם ממשלתו של אבה, תוך התחייבות לרכישות אג"ח החל מינואר 2014 ללא מועד סיום, בהיקף של 13 טריליון ין (145 מיליארד דולר) מדי חודש, עד שהאינפלציה תגיע ליעד שהציב הבנק - 2%.

"במבט קדימה, אנו צופים האצה בצריכה ובהיקף ההשקעות בנדל"ן ובשוק ההון", מסכם דבאליר. "אולם, לא ייקח זמן לשפר את הסביבה העסקית על רקע היחלשות הין והאופטימיות הגואה במדינה".