רותי רודנר: "לא רוצה להיות תלויה בעולם כמו מולקולה באוויר"

בקשת היא ניהלה את פיתוח התוכניות, בנענע10 היא ניהלה את התוכן, אבל ברגע מסוים הבינה שהייעוד שלה דווקא לא על כיסא המנהלת ■ היום רותי רודנר יוצרת פורמטים שמשלבים אינטרנט וטלוויזיה עבור גוגל והרשתות הגדולות בעולם

כמו בחוברות הילדים, שבהן צריך לחבר נקודה לנקודה כדי לקבל ציור, כך מנסה רותי רודנר לצייר את הקו המנוקד הזה עבור עצמה. "כשהייתי בת 40 חשבתי מהו הדבר שאם לא אעשה עכשיו, לא אסלח לעצמי בעתיד. התשובה הייתה ברורה מאוד: מעבר מניהול ליצירה. לעבור מכובע של מנהלת לכובע של יוצרת.

"לקח לי זמן לגבש את ההחלטה הזאת. בין היתר, הייתי צריכה אישור מבעלי גיא, שיגיד: 'יאללה, לכי על זה'. אנחנו מנהלים יחד את חיינו, והמהלך היה כרוך בהתנתקות ממעמד שהגעתי אליו במשך השנים האלה. זה להחליט לוותר על סמלי סטטוס של סמנכ"לית, על טייטל שמתהלך איתי לכל מקום, וגם לשנות את סדר היום שלי במובן שלא ברור מה אני עושה בבוקר. הייתי הרבה שנים שכירה בכירה שקמה בבוקר והולכת למשרד, והיום אני במצב הרבה יותר נזיל. יש לי יכולת לעשות רק מה שנובע מתוכי, ולא לפעול תחת איזה ארגון חיצוני".

- למה זה קורה לך דווקא עכשיו?

"לקח לי זמן להבין שאין לי אפשרות לוותר על העצמאות שלי. קיבלתי בשנים האחרונות הצעות מדהימות שמישהו אחר לא היה מוותר עליהן, ואני אמרתי 'לא' מהמותן, כי עם 3 ילדים ידעתי שאין מה לעשות, אני לא יכולה לחזור לשעות של מנהלת בכירה. רוב הימים אני יכולה לעבוד בין תשע לשלוש, חלון הזדמנויות שהרבה נשים מכירות. אז עשיתי מהפך, הפכתי יוצרת עצמאית".

רודנר, שתחגוג בקרוב את יום הולדתה ה-45, נשואה זה 15 שנה לאיש הטלוויזיה גיא פינס, ולזוג 3 ילדים. היא ייסדה וערכה את התוכנית "חמש עם" בחברת החדשות של ערוץ 2, ושימשה כמנהלת ערוצי הרכש ומנהלת הפיתוח של ענני תקשורת. בהמשך כיהנה כמנהלת הפיתוח של קשת, סמנכ"לית התוכן של נענע10, ועד לאחרונה אחראית פיתוח תוכן אינטרנט בגיתם BBDO. בימים אלה יוצאת לדרך סדרה חדשה שכתבה עבור קשת, פורמט דוקו-ריאליטי שפיתחה יוצא לשוק הטלוויזיה הבינלאומי, ובנוסף היא מפתחת פורמט שמשלב לראשונה בעולם אינטרנט וטלוויזיה עבור גוגל. "היום אני מסיעה כמה מכוניות על מסלול דמיוני של שאיפות שיצרתי בחיי".

לימודים: "כמו אוויר לנשימה"

"לפני שנה, ממקום מאוד מוחלש באגו, כי היו סימני שאלה גדולים אם הסדרה שכתבתי לקשת בכלל תופק, הבנתי שאני צריכה משהו בחיי עם מסלול ברור, ומערכת ברורה של דרישות וציפיות. החלטתי לחזור לאוניברסיטה ללימודי תואר שני. גיליתי שאני לא רוצה להיות תלויה בעולם כמו מולקולה בודדה באוויר. היו רגעים שאני והאגו שלי עמדנו מול הראי, ואמרתי לעצמי 'מה עשית לעצמך? פעם כתבו את השם שלך עם טייטלים מפוצצים, ופתאום רותי רודנר, מה? רוצה לכתוב סדרה, יש לה רעיון לפורמט'?

"לקחתי את הלימודים כמו אוויר לנשימה, מתוך רצון שיהיה משהו אחד שריר וקיים, ולא מין ערפל שיהפוך ליום גשם או יום שמש, בלי לדעת מה יקרה. יום אחד מצאתי את עצמי עומדת מול הספרנית בתור להשאיל ספרים. בזמן שהיא אמרה לי שאני צריכה להחזיר את הספר בעוד חודש, הסתכלתי על הרגע הזה מהצד וחשבתי שמסתבר שיש עוד כמה דברים שגורמים לך להרגיש צעיר".

- ממצב של מולקולה שתלויה באוויר הפכת למולקולה אינטראקטיבית.

"החודש סוף סוף התקבלה ההחלטה להפיק את הסדרה שאני מפתחת כבר שלוש שנים לזכיינית קשת, קומדיה על בלשיות פרטיות, ואני ושותפי יונתן קוניאק יוצאים לדרך. בנוסף, לאחרונה צילמתי, משבע בבוקר עד שתיים בלילה, את מה שאני מכנה 'הפורמט' - פיילוט דוקו-ריאליטי שיצרתי ופיתחתי. בשבוע הזה של הצילומים הייתי לגמרי מנותקת מהמשפחה וזה היה חדש, מוזר, מרענן וקשה.

"פתאום הייתי במקום אחר, בעולם של צילומים, של שעות עבודה לא שגרתיות, בלי להתעסק במה שאני עושה באינטנסיביות מאז שיש לי שלושה ילדים. זאת חברת ההפקות אנה, דוד ולילי פינס בע"מ, שאני המנהלת שלה בפועל".

טכנולוגיה: "אור ירוק מגוגל לונדון"

הקשר של רודנר עם העולם הטכנולוגי נולד במקרה. "גיא זומן לפגישה בגוגל כדי להציג בפניו כלים חדשים שגוגל פיתחה לאינטראקציה בין צופים בטלוויזיה. ביקשו שאצטרף לפגישה בגלל העבר שלי, והעניין שלי בחיבור בין אינטרנט לטלוויזיה. בדרך החוצה, ליד המעלית, זרקתי, ממש מתוך חברות, שאני מוכנה לשבת איתם, להסביר להם קצת על עולם התוכן, למפות את השוק, ליירט את הרעיונות המעניינים שעלו בפגישה לכיוון יותר מעשי. זה קרה.

"בהמשך פשוט התיישבתי לפתח תוכן בעזרת הכלים האלה. התמקדתי בהנגאאוט, פיצ'ר שגוגל פיתחה בשביל הרשת החברתית שלה, גוגל פלוס, וידיאו צ'ט שמאפשר לא רק שיחה פרטית בין חברים, אלא גם שידור של השיחה הזאת לייב ביוטיוב, מה שישר הצית לי את הדמיון, כי זה בעצם שידור לכל דבר, צריך רק לחבר את זה לתוכן הנכון.

"פיתחתי פורמט שמשלב את הכלי הזה בתוכנית בישול באולפן - שף עומד ומלמד את מתכוניו, אבל לא מול המצלמה החלולה, אלא באופן אמיתי לחלוטין, מול אנשים מהבית, שיכולים לראות אותו והוא יכול לראות אותם.הוא מראה להם מה שקורה אצלו במטבח והם מראים לו. לשמחתי ענני תקשורת הבינו את הפוטנציאל, ואפשרו לי לנסות את הרעיון בתוכנית 'עמוד הבית' של אבי ביטון.

"זו הפעם הראשונה בעולם שעשו חיבור בין הפיצ'ר האינטרנטי הזה לאולפן טלוויזיה, ועכשיו קיבלתי אור ירוק מגוגל לונדון לפתח שם, עבור הטלוויזיה הבריטית, שיתופי פעולה דומים. אני עומדת לקראת פגישות בצ'אנל פור ועוד ערוצים שם, כדי להדליק אותם על הרעיון".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" הנמכר ברשת סטימצקי