האם גמר התוכנית "The Voice" ישודר ב-HD?

‎‎הרשות השנייה אישרה לרשת את השידור, מועצת הכבלים והלוויין עדיין לא‏ ■ אם המהלך יאושר, יהיה זה השידור הראשון אי-פעם של תוכנית מערוץ 2 באיכות ‏HD‏‏

‎‎רשת צפויה לעשות היסטוריה בערוץ 2 ולהעביר לראשונה שידור באיכות ‏HD‏. מדובר בגמר התוכנית "‏The Voice‏", שיועבר בשידור בהפרדה גבוהה בערוץ 522 של הוט ו-‏yes‏, במקביל לשידור הרגיל באפיק 22.

ל"גלובס" נודע כי בעוד רשת קיבלה אישור לדבר מהרשות השנייה, במועצת הכבלים והלוויין, הגוף בעל הסמכות באפיק ה-‏HD‏, עדיין לא אישרו את המהלך ואף דרשו הבהרות נוספות.

רשת הודיעה כי השידור יכלול גם את הפרסומות המשודרות בשיטת השידור הרגילה.

על-פי החוק יש להעביר את כל שידורי ערוץ 2 ו-10 דרך חדר השידור של הרשות השנייה. עד לתקופה האחרונה חדר השידור לא היה ערוך להעברת שידורי ‏HD‏, ועל כן לא התאפשרו שידורים כאלה.

כעת אישרה הרשות השנייה את השידור עם היערכותה הטכנית. האישור ניתן בכפוף לאישור מועצת הכבלים והלוויין, וזה כאמור עוד לא ניתן. המועצה פנתה לפלטפורמות בשאלות הנוגעות לשימוש באפיק ביום השידור. ההערכה היא כי השידור יאושר.

‏האישור ניתן על-ידי הרשות השנייה לשידור זה בלבד, ורשת, שמתכננת לעבור לשידורים נוספים במתכונת של ‏HD‏, תזדקק לאישורים נפרדים בכל פעם.