פאבלט אופטימוס של LG - יותר חסרונות מיתרונות

הנדסת האנוש בפאבלט של LG בעייתית, מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה ישנה, אין אופציה להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון

קטגוריית הפאבלטים (סמארטפון-טאבלט) בחיתוליה, אבל כל יצרניות הטלפונים רוצות להפגין נוכחות, במיוחד לאחר הצלחתה ה-Note של סמסונג. לאחרונה הגיע לארץ אופטימוס VU של LG - ניסיון ראשון של החברה בתחום הפאבלטים, עם מסך בגודל 5 אינץ'.

מסך, מידות ותפעול: המסך באיכות טובה בפורמט 4:3 ולא 16:9, מה שבעת שיחת טלפון מייצר תחושה שעל האוזן מונח מיני טאבלט. תפעול הטלפון ביד אחת בלתי אפשרי. ההקלדה עם האצבעות מתסכלת, כי קשה למתוח אותן בהתאם לגודל המסך. עוביו 8.5 מ"מ ומשקלו 168 גרם - כך שהוא תופס את כל המקום בכיס.

עט מגע: LG הוסיפה אופציה לכתיבה עם עט מגע על המסך, אך שכחה ליצור עבורו מקום. הכפתור להפעלת אופציית הכתיבה ממוקם בחלק העליון של הטלפון, מקום שנלחץ כמעט בכל פעם שמוציאים את הסמארטפון מכיס המכנסיים. התוצאה היא קשקושים על המסך שמחייבים לחיצה נוספת לכיבוי.

ממשק: ה-VU מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, אבל למרבה הפלא מדובר בגרסה הישנה, אייס קרים סנדוויץ' 4.0.4. עד שהיבואן לא יעדכן את הטלפון לגרסת ג'לי בין, המהירה יותר והחסכונית בצריכת אנרגיה, הדבר פוגע עוד יותר בהחלטה לרכוש את המכשיר.

חומרה: מעבד מרובע ליבות במהירות 1.5 ג'יגה הרץ שעובד טוב, 1 ג'יגה זיכרון פנימי ו-32 ג'יגה לאחסון מידע. אין אופציה להרחבה באמצעות כרטיס זיכרון.

מצלמה: 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. באור יום התמונות מוצלחות, במקומות סגורים, פחות.

סוללה: הספק של 2100 מילי אמפר והיא תחזיק עד שעות הערב.

בשורה התחתונה: הנדסת האנוש בעייתית. חסרונות המכשיר עולים על היתרונות.

מחיר: 2,700 שקל.

ציון: 6.5.