נציגי פייסבוק בישראל: הרשת בונה על שוק הגיימינג הישראלי

ג'וליאן קודורניו, מנהל השותפויות של פייסבוק באירופה: "ישראל היא מדינה מאוד מתקדמת בנושא הגיימינג בפייסבוק" ■ היום כנס מפתחי המשחקים של פייסבוק, Game On

פייסבוק בונה על שוק הגיימינג הישראלי: 5 מ-10 מפתחות המשחקים הצומחות ביותר באירופה על הפלטפורמה החברתית של פייסבוק, מגיעות מישראל. יתרה מזאת, חברת פלריום מהרצליה, שנחשפה ב"גלובס" ביוני אשתקד, היא אחת מעשר חברות הגיימינג הצומחות ביותר בפייסבוק ברחבי העולם.

הישגים מכובדים אלה הביאו לפה היום (ג') את הרשת החברתית בפעם השנייה תוך פחות מחצי שנה כדי לנסות ולחפש את הלהיט הבא בתחום וכדי להעביר מסר ברור למפתחים הישראליים בתחום הגיימינג - אנחנו רוצים אתכם ברשת שלנו.

"ישראל היא מדינה מאוד מתקדמת בנושא הגיימינג בפייסבוק", אומר ג'וליאן קודורניו, מנהל השותפויות של פייסבוק באירופה, שיוביל היום את כנס מפתחי המשחקים של פייסבוק, Game On. "בפעם הקודמת שערכנו כנס כזה בישראל הגיעו 500 מתכנתים וזה היה האירוע הגדול ביותר שלנו מחוץ לארה"ב".

מרבית החברות הישראליות הבולטות בתחום מתעסקות בתחום ההימורים, כשקודורניו מסביר זאת בעקבות ההצלחה של פלייטיק בתחום. "אנשים ראו את ההצלחה שלה וקיבלו השראה לפתח חברות בתחום", הוא אומר. את פועלן של החברות בפייסבוק הוא מתייג תחת תחום ה-Social Casino, הימורים בשביל הכיף ולא על כסף אמיתי.

עם זאת, בשנה החולפת פתחה פייסבוק לראשונה את שעריה להימורים על כסף אמיתי, כרגע רק בבריטניה ורק לשלוש חברות, בהן חברת 888. "אמנם הרבה בריטים אוהבים להמר אבל עדיין מוקדם לראות אם זה יתברר כהצלחה. אני מעריך שרוב הכסף שהחברות הללו יעשו עדיין יגיע מהסושיאל קזינו", הוא אומר. באשר לשאלה אם פייסבוק תפתח את האפשרות למדינות נוספות שמתירות הימורים באינטרנט, קודורניו לא ענה.

ועם זאת, הוא מסתכל מעבר לתחום ההימורים בפייסבוק ומצביע על פלריום בתור החברה שמסמלת את העתיד בתחום. "משחקי קז'ואל תופסים חזק אבל נראה שהדבר הבא יהיה משחקי הארד קור כמו אלה של Domination Total ו-Stormfall". לדבריו, משחק כמו Stormfall לא היה לפני חצי שנה והיום הוא אחד מ-20 המשחקים הצומחים ביותר בפייסבוק בעולם.

עד לפני כשנה-שנתיים, חברת זינגה, מפתחת Farmville ומשחקים אחרים, נחשבת לשם נרדף למשחקים בפייסבוק אבל קודורניו מצביע על כך שעכשיו היא רק אחת מהחברות בתחום. "המצב השתנה. היום 70% מחברות הגיימינג הצומחות בפייסבוק מגיעות מאירופה", הוא אומר.

פייסבוק היא בהחלט מעצמת גיימינג ומדי חודש משחקים בה מעל ל-250 מיליון איש - עלייה של 11% לעומת השנה שעברה, מה שהופך אותה לפלטפורמת גיימינג גדולה יותר מכל קונסולות המשחקים יחד. עוד עולה כי 130 משחקים בפייסבוק נהנים ממיליון משתמשים פעילים מדי חודש, כשגיימר ממוצע משחק ביותר משלושה משחקים בחודש.

לאור ההצלחה באתר, הכיוון העיקרי שאליו שואפת כיום פייסבוק הוא המובייל. לדברי קודורניו, כדי שמשחק חברתי יצליח הוא צריך לעבור קודם דרך הפלטפורמה האינטרנטית של פייסבוק, אח"כ דרך המובייל שלה ורק אז לחנויות האפליקציות של אפל ואנדרואיד. אך מה שעשוי להיראות כמו תחרות נגד אפל וגוגל, הוא בכלל שיתוף פעולה.

"אנחנו רוצים להיות אחד מיוצרי הטראפיק הגדולים ביותר לחנויות האפליקציות", מודה קודורניו בהתייחסותו לאפשרות של מפתחי משחקי מובייל לקדם את מוצריהם באפליקציית פייסבוק באמצעות כפתור התקנה ישיר. "23% מהזמן שאנשים בעולם מעבירים במובייל הוא בפייסבוק. אין ספק שחברות גיימינג רוצות לקחת חלק בנתח הזה", הוא אומר ומוסיף כי 80% מתוך עשר האפליקציות המובילות לאנדרואיד ול-iOS מתממשקות לחשבונות פייסבוק.