"האינטרנט מאפשר לכל אחד להיות יזם, לשנות את העולם"

כך אמר רועי ציקולר מקרן טראמפ, בהאקתון לילי לשלום עולמי בחסות ארגון רוטרי, אשר התקיים במשרדי גוגל בת"א ■ "כיום אפשר לשנות את העולם בלחיצת כפתור"

"אי-אפשר באופן וודאי לדעת מה יצליח. אם הייתי אומר לכם לפני 10 שנים שהייתם מעלים את הרזומה שלכם לרשת, יחד עם מידע אישי על היכן אתם נמצאים, מי החברים שלכם ומה אתם אוהבים - לא הייתם מאמינים לי. זו אחת הבעיות המרכזיות ביזמות כיום. אך לאינטרנט יש יתרונות, הוא נותן לאנשים המון כוח ומאפשר להם בלחיצת כפתור לשנות א העולם", כך אמר הערב (שבת) רועי ציקורל, מנהל הפרויקטים הטכנולוגיים של קרן טראמפ. ציקורל אמר את הדברים בהאקתון הלילי לשלום עולמי, שהתקיים במשרדי גוגל בת"א.

ההאקתון (מרתון היי-טקי) התקיים במסגרת כנס שלום בינלאומי לצעירים, אשר מטרתו ליצור מיזמים חברתיים בנושא השלום. הכנס מתקיים בחסות ארגון רוטרי העולמי יחד עם שגרירות ישראל בארה"ב, ארגון Lead לפיתוח מנהיגות צעירה ומרכז פרס לשלום. את האירוע ניהלה טל הלוי, מארגון Lead. "האינטרנט מאפשר לכל אחד להיות יזם, אבל בשביל לעשות את זה - צריך לבנות דברים, ולבנות אותם מהר", סיכם ציקולר. "יש חוקים חדשים ליזמות, ואנו פועלים לפי החוקים האלה בהאקתון הזה".

החוקים החדשים לדבריו של ציקולר, ביזמות האינטרנט, היא לבנות מהר, מוצרים לא גמורים, ולא להתמקד ברעיון אחד, אלא להתפזר מההתחלה ולנסות שלל רעיונות במקביל. "אבל מה קורה כאשר מנסים ליצור כמה רעיונות במקביל, ורק חלקם מצליחים? זו בדיוק הסיבה שאנו מאמין בכישלון - כי הוא פוקד רק את אלה שמנסים".

עמי דניאל, יזם ומייסד WindWard, דיבר על החדשנות בחברה הישראלית, ואמר: "ישראל מובילה עולמית בהשקעות פר אדם, בפטנטים פר אדם, במספר החברות הנסחרות בנאסד"ק, וצריך לשאול - למה כל זה קורה בישראל? העניין המרכזי כאן הוא הישרדות. אין לנו משאבי טבע, אין לנו סחורות, אין לנו הרבה שטח - ולכן אנחנו יכולים 'למכור' רק אדם אחד מרכזי: הון אנושי".