ביוקנסל מזנקת 20%: דיווחה על הצלחה בניסוי לטיפול בסרטן

ביוקנסל עמדה בהצלחה ביעדי הניסוי שבדק יעילות ובטיחות בתרופה ■ 31 חולים השלימו טיפול של שנה, אצל 14 חולים (45%) לא הופיעו גידולים חדשים בתקופה זו

חברת הביומד ביוקנסל, העוסקת במחקר ופיתוח של תרופות למחלת הסרטן, מדווחת על הצלחה בניסוי הקליני Phase IIb בחולי סרטן שלפוחית השתן.

החברה עמדה בהצלחה ביעד העיקרי של הניסוי, שבדק יעילות ובטיחות של התרופה BC-819. אצל 25 מתוך 39 המשתתפים בניסוי (כ-64%) נמנעה במהלך שלושה חודשים הופעה מחודשת של גידולים סרטניים.

הניסוי התבצע בחולים שנכשלו בטיפולים הסטנדרטים הקיימים (BCG או כימותראפיה) ושורה של טיפולים נוספים ואשר נמצא שהם עשויים להזדקק לניתוח להסרת שלפוחית השתן. החולים קיבלו במהלך הניסוי ששה טיפולים שבועיים (במנות של 20 מ"ג מתרופת החברה BC-819), וחלקם קיבלו לאחר מכן, עד 9 טיפולי אחזקה נוספים במשך 9 חודשים, זאת כל עוד לא נצפתה הישנות המחלה.

עוד מדווחת ביוקנסל כי 31 מהחולים השלימו 12 חודשים מתחילת הטיפול. אצל 14 חולים מקבוצה זו (45%) לא הופיעו גידולים חדשים בתקופה זו. בנוסף, 25 מהחולים כבר השלימו 24 חודשים מתחילת הטיפול. אצל עשרה חולים (40%) לא הופיעו גידולים חדשים. אצל הרוב הגדול של החולים (מעל ל-80%) נשמרה איכות החיים לפי מדד קרנופסקי (המודד את תפקוד החולה) לאורך כל הניסוי ולא נצפתה ההידרדרות בתפקוד היומיומי האופיינית לחולי סרטן שלפוחית השתן המטופלים בטיפולים הקיימים.

החברה שבה ומדווחת כי מתקיימים מגעים ראשוניים עם מספר חברות פארמה בינלאומיות בקשר להמשך פיתוח ומסחור התרופה.

יונתן בורגין מנכ"ל ביוקנסל ציין היום בסיפוק רב כי "התוצאות של הניסוי מעודדות מאוד ואנו מקבלים היום חיזוק נוסף וחשוב לכך שהתרופה שלנו לטיפול בסרטן שלפוחית השתן הצליחה לעמוד בקריטריונים העיקריים של הניסוי, שהינם יעילות ובטיחות בקבוצת חולים אשר נכשלו בטיפולים הקיימים. תוצאות אלו מהוות נדבך חשוב בדרך למימוש התוכנית העסקית שלנו ומאפשרות לנו לנהל מגעים מול חברות פארמה בינלאומיות לבחינת מסחור אפשרי של התרופה להתוויה בטיפול בסרטן שלפוחית השתן".