כמה מרוויחים כדורגלני דור הזהב של בלגיה?

הזארד, קומפני, פלאייני, דמבלה, ויטסל, ועוד: השחקנים הבלגים עם השכר הגבוה ביותר, שאמורים להחזיר את הנבחרת המקומית לטופ העולמי

אחרי 12 שנים שחונות במיוחד, בהן לא העפילה לאף טורניר בינלאומי גדול (מאז מונדיאל 2002 בדרום קוריאה ויפן), בנבחרת הבלגית בונים חזק על גביע העולם 2014 בברזיל, לאחר שהכדורגל המקומי חזר לייצר כישרונות בכמויות גדולות. מי הם אותם שחקני דור הזהב החדש של בלגיה, וכמה כסף הם מרוויחים?

מנתונים שמפרסמת התקשורת הבלגית, עולה כי בכיר המשתכרים המקומי הוא וינסנט קומפני, הבלם שמשחק במנצ'סטר סיטי האנגלית - עם שכר של כ-9 מיליון אירו בעונה. את המקום השני תופס אדן הזארד, הקשר בן ה-22 שהפך בקיץ לשחקן הבלגי היקר בכל הזמנים (נרכש על-ידי צ'לסי מליל הצרפתית תמורת 40 מיליון אירו), שמקבל בקבוצה הלונדונית כ-5 מיליון אירו בשנה. גם המקום השלישי ברשימה שייך לשחקן מהפרמיירליג (מרואן פלאייני, שמרוויח העונה באברטון כ-5.2 מיליון אירו).

דניאל ואן בויטן, הבלם הוותיק (35) של באיירן מינכן, רביעי עם כ-4.5 מיליון אירו; מיד אחריו תומאס ורמלאן, שחקנה של ארסנל (כ-4.2 מיליון אירו).

מקומות 6-10 ברשימת הכדורגלנים הבלגים הכי מרוויחים: יאן ורטונגהן (טוטנהאם) - 3.6 מיליון אירו; מוסא דמבלה (טוטנהאם) - 3.5 מיליון אירו; קווין מיראלס (אברטון) - 3.4 מיליון; אקסל ויטסל (זניט סט. פטרסבורג) - 3 מיליון; ניקולס לומבארטס (זניט סט. פטרסבורג) - 2.3 מיליון.

כל 10 המרוויחים הגדולים של בלגיה הם חלק מסגל הנבחרת, שמדורגת כרגע במקום הראשון בבית א' במוקדמות מונדיאל 2014 (לפני קרואטיה וסרביה). הנבחרת תנסה לשפר עוד יותר את העמדה שלה כשתשחק בפגרה הבינלאומית בשבוע וחצי הקרובים פעמיים מול נבחרת מקדוניה.

אגב, כישרונות בולטים נוספים מהכדורגל הבלגי שלא נכנסו לרשימת 10 המרוויחים הגדולים הם רומלו לוקאקו, החלוץ שמשחק בווסט ברומיץ'; כריסטיאן בנטקה (אסטון וילה); קווין דה ברוינה (ורדר ברמן); סטיבן דפור (פורטו).