רגע לפני התשלום על תכנים: ירידה בגלישה לאתר "הארץ"

‎‎אתר "עכבר העיר" רשם את העלייה הגדולה ביותר בפברואר‏ בקרב 20 האתרים המובילים ■ ‏בזירה הכלכלית, אתר "גלובס" ממשיך להוביל בממוצע הגולשים היומי

‎‎בחודש שקדם להחלטה הדרמטית לגבות תשלום על תכנים באתר, אתר "הארץ" רשם ירידה של 12.7% בכמות הגולשים החודשית וירידה של 8.7% בממוצע הגולשים היומי - כך עולה מנתוני ועדת המדרוג לגלישה באינטרנט לחודש פברואר.

מדובר בנתונים לא מעודדים, לאור העבודה שנתוני חודש מארס צפויים להיות באופן טבעי נמוכים יותר, שכן ברגע שאתר "הארץ" החליט ללכת על צעד אמיץ אך נוקשה ולגבות מהגולשים כסף על מה שקיבלו עד עכשיו בחינם, חלקם יצביעו בעכבר ולא ייכנסו לאתר.

בניגוד ל"הארץ", אתר "עכבר העיר", שניהם מאותה קבוצה, רשם את העלייה הגבוהה ביותר בקרב 20 האתרים המובילים. מדובר בעלייה של 11.9% בחודשי ו-12.3% ביומי.

אלה נתונים מעודדים עבור האתר, שבשבוע שעבר פורסם כי הוא צפוי לשנות את מבנה הבעלות שלו, לאור החלטת קבוצת "הארץ" להכניס משקיע נוסף באתר, לצד סגירת מהדורת הפרינט שלו לאחר שנים של פעילות.

‏בשאר האתרים נרשמה תנועות מעטות לכאן או לכאן - החמישייה הראשונה (וואלה, ‏ynet‏, מאקו, תפוז ונענע10) רשמה ירידה בחודש פברואר, בעוד יד2 ואתר דפי זהב היו היחידה בעשירייה החודשית שהצליחו לעלות אך בשיעור מזערי יחסית של כ-3%.

‏בזירה הכלכלית, אתר "גלובס" ממשיך להוביל עם ממוצע גולשים יומי של 107 אלף לעומת "דה מרקר" ו"כלכליסט", שלשניהם ממוצע גולשים של 87 אלף גולשים כל אחד. ממוצע הגולשים היומי מדגיש את הגולשים הנאמנים, שנכנסים לאתר מדי יום.

בכמות החודשית אתר "דה מרקר" רשם 644 אלף גולשים עם ירידה של 6.5%, לעומת "גלובס" עם 602 אלף ו"כלכליסט" עם 556 אלף.