לנדאו ייכנס לתפקיד שר התיירות, עובדי המשרד בעיצומים

לנדאו, שכאמור ייכנס היום לתפקידו, יזכה לקבלת פנים חמוצה משהו: עובדי משרדו פתחו השבוע בעיצומים במחאה על תנאי העסקתם ■ העובדים דורשים העלאת שכר ותמריצים

שר התיירות החדש, עוזי לנדאו (ישראל ביתנו) בן ה-70, ייכנס היום (ג') לתפקידו עם סיום טקס חילופי שרים שיתקיים בשעות הצהריים במשרד הראשי בירושלים. לנדאו יחליף את שר התיירות היוצא, סטס מיסז'ניקוב, שאייש את הכיסא במשך כארבע שנים ויש הזוקפים לזכותו מהלכים שהובילו לעלייה בתרומתה של תעשיית התיירות למשק שהסתכמה בשנה האחרונה ב-36 מיליארד שקל.

בתעשיית התיירות הביעו שביעות רצון גדולה עם היוודע דבר מינויו של לנדאו, מנתח מערכות במקצועו, לתפקיד שר התיירות. בתעשייה גם נושמים היום לרווחה, זאת לאחר תקופת אי וודאות מורטת עצבים שליוותה אותה מאז הוחלט ללכת לבחירות חדשות לממשלה באשר לעתידו של משרד התיירות. בתעשייה חששו כי במסגרת הכוונה לכונן ממשלה צרה, לא ימונה שר למשרד התיירות וזה יקופח ויסופח למשרד התמ"ת. נשיא התאחדות המלונות, עמי פדרמן, אמר באחרונה כי הוא מקווה ששר התיירות החדש יהיה מסור למשימות קידום התיירות.

משרד התיירות הוא משרד שהישגיו נמדדים במונחים כלכליים כמו: תרומה לתוצר הלאומי, תרומה למאזן התשלומים, הגדלת היקף ההשקעות בענף התיירות ותרומה לתעסוקה במשק. המשרד עוסק בפיתוח תשתיות תיירותיות ציבוריות באמצעות חברת פיתוח כלל ארצית ובאמצעות חברות פיתוח אזוריות. כמו כן, מטפל בפעילות שיווקית בחו"ל בארצות יעד ובפלחים העשויים להניע תיירות נכנסת בטווח המיידי וכן בנושא ההגנות בים המלח ובאתרים הקדושים באמצעות המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים. המשרד מסייע בהקמת מיזמים תיירותיים עסקיים (אטרקציות, בתי מלון) בכל הארץ ע"י מתן מענקים על פי החוק לעידוד השקעות הון ונוהלי מרכז ההשקעות. כמו כן, המשרד מופקד על מדיניות התכנון, הפיתוח והשיווק של תעשיית התיירות.

לנדאו, שכאמור ייכנס היום לתפקידו, יזכה לקבלת פנים חמוצה משהו: עובדי משרדו פתחו השבוע בעיצומים במחאה על תנאי העסקתם. במשרד 180 עובדים הדורשים העלאת שכר ותמריצים.

מהנהלת המשרד נמסר בתגובה כי היא מצרה על כך ששביתת העובדים פרצה בעיתוי בו עדיין אין ממשלה ולא ניתן לטפל בנושא ברצינות הראויה."התביעה של עובדי המשרד לשכר עידוד הינה חלק מדרישה של עובדים במשרדי ממשלה שונים בנושא, ולכן הטיפול צריך להיות על ידי הממונה על השכר אשר מעורב בנושא ומצוי בסמכותו".