מאיר כהן רמז כי יפעל להשיב למדינה שירותים מופרטים

שר הרווחה הנכנס אמר גם כי "אני אמשיך להחזיר את האחריות לחוליות החלשות לידי המדינה. אאבק שלא יהיה קיצוץ במשרד הרווחה"

אחרי שנתיים של שר במשרה חלקית, אל משרד הרווחה נכנס היום (ג') רשמית מאיר כהן (יש עתיד), לשעבר ראש עיריית דימונה. בטקס חילופי השרים שנערך בירושלים הבהיר כהן כי בכוונתו להיאבק לכך שתקציב הרווחה לא יקוצץ ויפעל לבלום את ההפרטה של שירותי הרווחה ואף יביא להלאמות מסוימות.

"נכון שאנו עומדים בפני קיצוצים גדולים, אבל אי אפשר לדבר על אנשים כאנשים שקופים, להפוך את האנשים למשהו משני. אני אמשיך להחזיר את האחריות לחוליות החלשות לידי המדינה. אאבק שלא יהיה קיצוץ במשרד הרווחה ואתם (עובדי המשרד -ש.נ) תהיו השותפים שלי במאבק". כהן פנה אל העובדים הסוציאליים, שעומדים בחזית של שירותי הרווחה וכמי שהתאכזבו מתוספות השכר שקיבלו במסגרת המאבק האחרון לפני כשנתיים, ואמר: "העובדים הסוציאלים הם הגיבורים האמיתיים. יש לדאוג לשכרם. אתן לכם גיבוי, שכל עובד סוציאלי ידע שאנחנו עומדים אחריו". עוד הבטיח כהן למנות יועץ מיוחד לענייני רווחה במגזר הערבי.

משה כחלון, שר הרווחה היוצא ששימש במקביל גם כשר התקשורת אמר בטקס: "משרד הרווחה הוא משרד אדיר עם הרבה מאד עשייה. מדינת ישראל נותנת שרותי רווחה מצויינים, אך תמיד הצרכים גדלים והמשאבים לא בלתי מוגבלים. משרד הרווחה הוא המשרד הכי חשוב. להיות עובד סוציאלי, זה להיות מישהו שמוכן לעזוב את משפחתו ולטפל במשפחה של מישהו אחר". כחלון חלק שבחים לכהן והוסיף: "אני מכיר אותו הרבה מאד שנים ויש לי רק מילים טובות. אם הייתי בוחר שר רווחה זה את השר מאיר כהן. אתה לא צריך עצות, כי אתה קרוב לנושא והנושא קרוב אליך".