"המבצע של גינדי בתמ"א 38 העיר את כל השוק"

יזמי תמ"א 38 אומרים כי הפרסום המאסיבי של גינדי בטלוויזיה הוביל להתעוררות בשוק והשפיע לטובה על יזמים אחרים ולא רק על גינדי ■ אך לא כולם מסכימים ששיטת השיווק של גינדי מתאימה לשוק

ביקושים גבוהים למבצע של גינדי 38 והשפעה לא צפוייה על השוק. לפני מספר שבועות יצאה חברת גינדי השקעות בקמפיין שיווקי רחב בתחום חיזוק המבנים במסגרת תמ"א 38. כעת, כשהמבצע נמצא בסיום השלב הראשון מסתבר שהקמפיין השפיע על כל הענף.

במקביל לחברה עצמה שמדווחת על ביקושים, יזמי תמ"א 38 אחרים מספרים שהפרסום המאסיבי בטלוויזיה "עשה את העבודה לכל השוק ולא רק לגינדי", כפי שמספר אייל אוכמן, יזם בתמ"א 38 ויו"ר איגוד חברות תמ"א 38 והתחדשות עירונית בלשכת המסחר תל אביב. "מאז שעלה הקמפיין בטלוויזיה זה עשה סוויץ' אצל האנשים ופתאום פרויקטים השתחררו. גם אצלי ואני שומע את זה מעוד יזמים בתחום", אמר אוכמן. "אני באופן אישי חושב שהשיטה הזו טובה, להוביל את ועדי הבתים להגיע עם בניין חתום והסכמה מלאה אבל השוק קיבל את המבצע של הגינדים בחשש. עכשיו מסתבר שזה עשה טוב לכולם".

עוד על פי אוכמן, מדובר בשלב רק בשלב ראשון של התעוררות כאשר בעוד 90 יום כאשר גינדי צפויה לבחור את הפרויקטים שהיא תתעתד לבצע יגיע גל ביקוש נוסף: "כל מי שממתין עכשיו לתשובה זה בניינים חתומים עם הצעה שהוגשה. אם הם לא ייבחרו הם יחפשו יזם אחר ותהיה שוב קפיצה בביקושים. המבצע של גינדי העיר את כל השוק".

לדברי גורמים בענף, גינדי 38 קיבלה אלפי בקשות בעקבות הפרסום, כמות שהפתיעה אפילו את אנשי החברה. באותו הזמן, דווקא אנשי החברה עצמה מצננים את ההתלהבות, "היעדים שלנו הושגו במבצע", אמר ל"גלובס" מנור גינדי מבעלי החברה, "קיבלנו הרבה פניות וכעת נבחן כל מקרה לגופו וניתן תשובות עוד 90 יום". גינדי סירב לפרט כמה הצעות הוגשו לחברה וכמה הצעות החברה בוחנת כעת.

לשאלה כיצד מתכננת החברה לממן את הפרויקטים השיב גינדי כי "נממן את הפרויקטים ממקורות עצמיים ובנק מלווה. עוד לפני שיצאנו למבצע פנינו לבנקים גדולים ויותר מאחד הביע נכונות לממן העסקה. צריך לזכור שאנחנו מתייחסים לכל הפרויקטים יחד כמו עסקה אחת גדולה".

במקביל, לא כולם סבורים ששיטת השיווק החדשה של הגינדים טובה לתחום: "המהלך החדש של גינדי הוא אקט שיווקי מוצלח שמעלה את המודעות ואנו משערים שאף מביא לחברה פניות רבות, על כך יש לברך את גינדי. בד בבד לטעמנו מהלך מסוג זה עלול לפגוע בקידום פרויקטים היות והמהלך מעלה באופן משמעותי את הדרישות של הדיירים אל מול קבלנים המנהלים כיום משא ומתן וכתוצאה מהדרישות ייתכן ופרויקטים רבים יהפכו ללא כדאיים לביצוע ויתעכבו לשווא", כך סבור עו״ד ליאור צברי מפירמת עורכי הדין הבינלאומית זיסמן, אהרוני, גייר ושות (ZAG/SW).

"יש חשש שהפעילות השיווקית שמובילה גינדי אומנם בשלב ראשון מעירה את שוק התמ״א אך עשויה בסופו של יום להוביל לאכזבה של חלק גדול מוועדי הבתים שהוציאו כספים והגישו הצעות לגינדי ולבסוף לא נבחרו".

כאמור, בסוף השבוע האחרון תם החלק הראשון של מבצע תמ"א 38 אותו השיקה גינדי לפני מספר שבועות. במסגרת המבצע פנתה החברה לבעלי דירות שיתאגדו ויפנו במשותף לחברה עם הצעה. כעת, צפוייה החברה לבחון את ההצעות שהגישו לה בעלי הדירות בבניינים המיועדים לחיזוק ולבחור מתוכם 25 בנייני מגורים שיחוזקו במסגרת תמ"א 38 רגילה ו-25 בניינים נוספים במסגרת התיקון השני לתמ"א 38 המאפשר בנייה והריסה מחדש.