פנסיה של עד 10 מיליון שקל לבכירים באוצר ובבנק ישראל

הבכירים באוצר ובבנק ישראל זכו לחוזים אישיים שהבטיחו להם כי רוב-רובו של שכר הברוטו האחרון יהיה גם השכר הקובע לפנסיה ■ בכירים ותיקים שהגיעו לשכר של כ-50 אלף שקל ברוטו יזכו לקצבת פנסיה של כ-35 אלף שקל מדי חודש

‎‎אלפי בכירים בדרגי ניהול בסקטור הממשלתי, בין היתר במשרד האוצר ובבנק ישראל, זכאים לחבילת פנסיה שעשויה להגיע עד 10 מיליון שקל - כך עולה מבדיקת "גלובס". לפי נתונים שייחשפו מחר ב"גלובס" עולה כי חבילות הפנסיה הנדיבות, שמקורן בפנסיה התקציבית, הן תוצאה של מבנה שכר הבכירים.

‏‏‏בעוד העובדים ה"פשוטים" במגזר הציבורי, שהאוצר היה שותף לגיבוש מבנה השכר בו, קיבלו תוספות שונות כדי להגדיל את הברוטו אך השכר הקובע לפנסיה שלהם נותר נמוך מאוד (לעתים כ-50% משכר הברוטו), הבכירים זכו לחוזים אישיים או ל"חוזי בכירים" שהבטיחו להם שרוב רובו של שכר הברוטו האחרון (90%-100%) יהיה גם השכר הקובע לפנסיה.

‏‏‏כך, בכירים ותיקים שהגיעו לשכר של כ-50 אלף שקל ברוטו בחודש ואף יותר במגזר הציבורי יזכו לקצבת פנסיה של כ-35 אלף שקל ברוטו מדי חודש. בהערכה גסה, מדובר בחבילת פנסיה שעשויה להגיע עד 10 מיליון שקל.

‏‏חבילות הפנסיה הללו, כולן על חשבון תגמולי המסים בתקציב המדינה, צורמות במיוחד לאור הביקורת שמותחים באוצר ובבנק ישראל על הפנסיות הצה"ליות ודרישותיהם להתייעלות ולרפורמות במגזר הציבורי. ‏‏‎‎‏

‏ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "בכירים באוצר, ככלל הבכירים בשירות המדינה, פורשים עם גמלה של 15,339 שקל לחודש, כאשר שווי הפנסיה (ללא היוון) של עובד שפורש בגיל 67 מוערך בכ-2.4 מיליון שקל. גם במקרה בו בכיר פורש בגיל 62, מטבע הדברים הוא לא יגיע ל-70% ושווי הפנסיה (ללא היוון) מוערך לכל היותר בכ-3.3 מיליון שקל".