ניצחון למיקרוסופט: ה-Xbox לא מפרה פטנטים של גוגל

כך פסק בית משפט בארה"ב ■ הפסיקה היא החלק האחרון בתביעה נגד מיקרוסופט מצד גוגל על הפרת 5 פטנטים שלה בקונסולת המשחקים

ניצחון למיקרוסופט על גוגל : שופט בבית המשפט בארצות-הברית פסק אתמול (ו') כי קונסולת המשחקים של מיקרוסופט, ה-Xbox לא מפרה פטנטים השייכים למוטורולה מוביליטי שבבעלות גוגל, כך מדווחת הבוקר סוכנות "בלומברג". החלטת השופט דיוויד שאו עדיין טעונה אישור סופי של נציבות הסחר הבינלאומית בארצות-הברית.

הפסיקה הינה המסמר האחרון בתביעה שהגישה גוגל נגד מיקרוסופט בטענה להפרת 5 פטנטים של מוטורולה מוביליטי מצד מיקרוסופט. הפסיקה הנוכחית מתייחסת לפטנט שמאפשר לקונסולה של מייקרוספוט לתקשר עם האביזרים שלה. התביעה גם כללה טענה להפרת שני פטנטים המשמשים לקידוד וידאו בקונסולה, שלטענת מיקרוסופט ורגולטורים שונים מוטרולה מוביליטי משתמשת בהם כדי לסכל תחרויות בתחום.

"אנחנו שמחים על פסיקת השופט לפיה מיקרוסופט לא הפרה את הפטנטים של מוטורולה ואנחנו בטוחים שהפסיקה הזו תקבל גם את האישור של הנציבות", אמר דיוויד הווארד, סגן נשיא מיקרוסופט, בהודעה כתובה ששחררה החברה מיד עם קבלת פסיקת השופט.

"אנחנו מאוכזבים מהפסיקה של היום ואנחנו ממתינים להחלטה של הנציבות", אמר מאט קלמן, דובר של גוגל בהודעה שפרסמה החברה בתגובה לפסיקת בית המשפט. לגוגל עומדת האפשרות לערער על הפסיקה לנציבות ולבקש ממנה להפסיק את היבוא של כל מוצר המפר את הפטנטים שלה.