"לישראל יש יכולת להפיק גז פי 8-7 מהצרכים הפנימיים שלה"

את הדברים אמר הכלכלן הראשי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה ■ הוא בירך על סוף המתיחות בין ישראל וטורקיה ואומר שהמהלך הזה יעזור לטורקיה להפוך לשחקן מוביל בעולם בתחום הולכת האנרגיה

הכלכלן הראשי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה פתיח בירול אומר היום כל יישור ההדורים בין טרוקיה לישראל, יעזור לטורקיה להפוך לשחק מוביל בעולם בתחום הובלת האנרגיה וששיתוף הפעולה בין שתי המדינות בתחום עשוי להגביר את הבידוד של הממשלה הפרו-יוונית בקפריסין.

על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הטורקית "אנדול", בירול אמר כי "ההתנצלות הישראלית פתחה בפני טורקיה את האפשרות להפוך לשחקן מוביל בעולם בתחום הולכת הגז והנפט". הכלכלן הראשי של הסוכנות לאנרגיה אמר כי טורקיה יכולה לעשות זאת ביחד עם ישראל, וכי טורקיה הינה האופציה הכלכלית הכדאית ביותר עבור ישראל לייצוא הגז.

בירול אמר גם כי לישראל יש יכולת להפיק פי 7-8 מהצרכים הפנימיים שלה כך שתוכל לייצא את הגז העודף דרך טורקיה. בנוסף על כך, אמר בירול כי הוסרו כל המכשולים בפני ייבוא של גז טבעי מישראל, למרות שיש התעניינות גדולה בגז שמופק בקפריסין, אך מסייג ואומר כי עלויות הפקת הגז בקפריסין עדיין לא ידועות.