ישראל בירידה

הבדיחות על חשבוננו, אבל הסרט "אל תתעסקו עם הזוהן" הוא חביב להפליא

"אל תתעסקו עם הזוהן", יום חמישי 22:00, ערוץ יס 2

אם תאמרו למישהו שאני המלצתי על הסרט הזה, אני מתכוון להכחיש שהשיחה הזאת בינינו התקיימה בכלל, אבל אם תתקרבו ותהיו בשקט, אני אלחש לכם באוזן שהסרט המטופש הזה הוא חביב להפליא בעיניי. לפרקים מעלה חיוך, לפרקים מצחיק ממש.

מעשה בזוהר (אדם סנדלר) המכונה באנגלית "זוהן", לוחם ללא חת, איש מערכת הביטחון הישראלית, אחד שלועס את אויבי ישראל לארוחת בוקר. אותו זוהן רוקם בחשאי חלום כמוס: להסיר מעל כתפיו את נטל הביטחון ולהפוך לספר צמרת. לפיכך הוא מביים את מותו, נמלט לארצות הברית ומנסה להתחיל שם מחדש, כספר זוטר במספרה ששייכת דווקא לאחות (עמנואל שריקי, "הפמליה") של אויבו הגדול, מחבל פלסטיני. השניים מתאהבים - ומכאן הדרך לפיוס היסטורי בין שני העמים היא רק עניין של זמן.

למרות כמה קטעים וולגאריים עד כדי אי-נעימות, יש כאן לא מעט רגעים קומיים טובים. בחלקם הבדיחה היא על חשבוננו, המאמינים ב"דת הביטחון". וגם כמה מהתלות טובות על חשבון הישראליות והיהדות. כשהמסך מלא בשחקני-משנה ישראליים (בעיקר עידו מוסרי) וכשהיוצר, אדם סנדלר הוא "משלנו", אפשר להתמסר לטראש החביב הזה בלי שום נקיפות מצפון.

המזל עם הטובים

מכבי תל-אביב - מכבי חיפה, מוצ"ש 20:50, ערוץ 1

זה שבספורט יש מרכיב מרכזי של מזל, את זה אנחנו כבר יודעים. אבל צא ולמד כמה מזל צריך גם בקניית זכויות שידור של אירועי ספורט: רק לפני יומיים (ה') ראינו איך התהפך מזלו הרע של ערוץ 10, הקשור ביחס ישיר ליכולתה של מכבי תל-אביב בכדורסל ב"יורוליג": מה שכבר נראה כעונה אבודה שיצפו בה רק המשוגעים לדבר, הפך למוצר טלוויזיוני מרתק, עת התחדשו סיכויי ההעפלה של הצהובים.

בינתיים בערוץ 1, צופים בעיניים כלות במציאות הפוכה, שכן אפשר בהחלט שמה שהיה יכול להיות "משחק העונה" שישודר במוצ"ש, יהיה למעשה המשחק האחרון של העונה, אם תנצח בו מכבי תל-אביב שכבר מוליכה את טבלת ליגת העל בפער מבטיח של 10 נקודות.

ניצחון של החיפנים, לעומת זאת, יסדר לערוץ 1 עוד כמה שבועות של רייטינג סביר. גם כך משלמים שם סכום גבוה מדי עבור המוצר הבינוני (במקרה הטוב) הזה, ומה שחמור עוד יותר: הפרשנות הנוראית של דני נוימן מקזזת את כל העלייה המרשימה ב"פרודקשן ואליו" שנרשמה העונה.