מניית הערב: חברת ביוטק שמזנקת ב-70% לאחר הצלחה בניסוי

החברה מפתחת תרופה לטיפול ברמות נמוכות של טסטוסטרון ■ מאז תחילת השנה היא נחתכה בכ-42% ■ מחזור המסחר הממוצע שלה ב-3 החודשים האחרונים עומד על כ-750 אלף מניות, אך געת המחזור מזנק ל-6.2 מיליון מניות

חברת רפרוס טראפואטיקס (Repros Therapeutics - סימול: RPRX) מזנקת הערב (ה') בוול סטריט לאחר שהודיעה על הצלחה בניסוי של תרופה שהיא מפתחת לטיפול ברמות נמוכות של טסטוסטרון.

לפי הודעת החברה, הניסוי עמד במטרות העיקריות שלו והתרופה הצליחה להעלות לחולים את רמות הטסטוסטורון לרמות נורמליות. תוצאות הניסוי הגיעו לאחר שהחברה דחתה את פרסומן בחודש ינואר, בעקבות הודעתה לפיה היא זיהתה חוסר התאמה של קבוצת המחקר בניסוי. בעקבות הודעה זו מניית החברה נחתכה כמעט בחצי.

החברה הודיעה כעת כי המחקר, שנמצא בשלבים הסופיים שלו ובוחן את יעילותה של תרופת האנדרוקסל (Androxal) נערך על 113 משתתפים, נחל הצלחה וכי רמת הטסטוסטרון עלתה לרמה נורמלית בכ-75% מהמשתתפים בתוך 24 שעות לאחר שנטלו את התרופה.

רפרוס נסחרת לפי שווי שוק של כ-288 מיליון שקל, ותרופת האנדרוקסל שהיא מפתחת נחשבת למוצר המרכזי שלה ונועדה לטפל במצב של היפוגונדיזם משני, מצב שבו חלקים במוח, האחראיים על ייצור וויסות הורמון הטסטוסטרון אינם מתפקדים כראוי. התרופה צפויה להתחרות בתרופות דומות שקיימות בשוק, כגון ה-Androgel וה-Axiron.

מחזור המסחר הממוצע של מניית החברה ב-3 החודשים האחרונים עמד על כ-750 אלף מניות, אולם היום המניה מזנקת בכ-70% ומחזור המניות שלה עומד על כ-6.2 מיליון מניות. עם זאת, נכון לסגירת המסחר אמש, מניית החברה השילה מערכה כ-42% מאז תחילת השנה.