מנכ"ל לונזה: בוחנים השת"פ עם טבע לפיתוח תרופות ביולוגיות

מנכ"ל החברה טען כי בשל עלויות הפיתוח הגבוהות ייתכן כי שיתוף הפעולה בין החברות ייפסק ■ שתי החברות הפסיקו ניסוי בתרופה ביולוגית גנרית בחודש אוקטובר בשל חוסר וודאות בנוגע למסגרת הרגולטורית

מנכ"ל חברת לונזה השוויצרית ריצ'רד רדינגר אמר אתמול בריאיון לעיתון העסקים Finanz und Wirtschaft כי החברה שלו שוקלת את המשך שיתוף הפעולה עם חברת טבע להמשך פיתוח תרופות ביולוגיות גנריות לאור חוסר בהירות בנוגע למסגרת הרגולטורית להמשך פיתוח התרופות, ולאור השיטות שנוקטות יצרניות תרופות המקור להגנה על התרופות שלהם.

"צוות משותף בוחן כעת מחדש אם ההערכות שלנו משנת 2009 עדיין תקפות. אני מעוניין בשקיפות מלאה לפני שנעשה השקעה גדולה. איכות ההחלטה חשבוה יותר מהמהירות", אמר רדינגר בריאיון. "עדיין לא ברור אם המודל העסקי שפעלנו לפיו ב-2009 עובד כיום".

רדינגר אמר שעלות פיתוח של תרופות ביולוגיות הינו "גבוה הרבה יותר" מההערכות הראשוניות שדיברנו עליהם ב-2009 ועמדו על כ-105 מיליון דולר לפיתוח של תרופה אחת. בתשובה לשאלה אם שיתוף הפעולה בין החברות ייפסק אמר רדינגר שעדיין לא התקבלה בחברה החלטה על כך.

בשנת 2009 חתמו חברת לונזה וחברת טבע על הסכם לשיתוף פעולה בין החברות לפיתוח תרופות ביולוגיות גנריות. בחודש אוקטובר האחרון הפסיקו שתי החברות ניסוי בפיתוח תרופה ביולוגית שהינה גירסה גנרית לתרופת ה-MabThera של חברת Roche.