העו"ד של חוק בוסמן טוען: "הפייננשל פייר-פליי לא יעמוד במבחן משפטי"

ז'אן-לואי דופון, שהוביל את החקיקה המהפכנית ב-1995, מעריך כי הרגולציות הכלכליות החדשות של אופ"א לא יעברו את בית המשפט של האיחוד האירופי

ז'אן-לואי דופון, עורך הדין הבלגי שהוביל בשנת 1995 את חקיקת בוסמן שעשתה מהפכה בכדורגל האירופי, טוען כי לחוקי הפייננשל פייר-פליי של אופ"א עשויה להיות בעיה לעמוד במבחן בית המשפט.

כזכור, במסגרת חוקי הפייננשל פייר-פליי, מועדונים ביבשת יאלצו לעבור במהלך העשור הקרוב, בהדרגה, למודל של איזון תפעולי. בעונות 2011/12 ו-2012/13, ההפסדים הכוללים שכל קבוצה תוכל לרשום יסתכמו במקסימום 45 מיליון אירו (סכום שיהיה חייב להיות מכוסה על-ידי הבעלים של המועדונים או משקיעים כאלו ואחרים, ולא יוכל להירשם כגירעון). מי שלא יעמוד בתקנות, יסתכן בסנקציות כלכליות ומקצועיות - כולל הרחקה אפשרית מהמפעלים האירופיים (ליגת האלופות והליגה האירופית).

במאמר שמפרסם דופון ב"וול סטריט ג'ורנל", הוא טוען ש"חוקי הפייננשל פייר-פליי, כהסכם שבו כל משתתפי תעשייה מסוימת מחליטים להגביל את ההשקעות שלהם, עשויים לפגוע בשני עקרונות מרכזיים של האיחוד האירופי - האחד נוגע להגבלים עסקיים, השני לחופש התנועה של עובדים, שירותים וסחורות בתוך האיחוד".

לטענת דופון, במידה וקבוצות שיקבלו סנקציות ייקחו את העניין לבית המשפט העליון של האיחוד האירופי בלוקסמבורג, הן יוכלו לסרס באופן משמעותי את היכולת של אופ"א לאכוף את הפייננשל פייר-פליי.

דופון גם מציע אלטרנטיבה לאופ"א על מנת לשפר את חוסר האיזון הכלכלי ביבשת: חקיקת "מס לוקסוס", בדומה לנהוג בליגות המקצועניות בארצות הברית, על קבוצות שיבזבזו כספים מעל סכום מסוים. מס זה יחולק לקבוצות אחרות שלא יעברו את תקרת הבזבוזים שתיקבע.