רוצים לפרסם בסין? לכו על קובי בראיינט בתור פרזנטור

מחקר מיוחד דירג את הסלבריטאים הלא מקומיים הפופולריים ביותר בסין ■ במקום השני: דיוויד בקהאם; אנג'לינה ג'ולי - במקום השלישי

מיהו הסלב הלא סיני הפופולרי ביותר במדינה? בראש הרשימה מופיע שחקן הכדורסל קובי בראיינט; מיד אחריו שחקן הכדורגל ואייקון האופנה, דיוויד בקהאם. את השלישייה הפותחת סוגרת אנג'לינה ג'ולי - כך עולה ממחקר שערכה חברת הייעוץ R3 הממוקמת בבייג'ין.

מנהל בכיר בחברה, גרג פול, אומר כי "אסור לזלזל בפופולריות של הסרטים המערביים וה-DVD בסין. נרשם גידול מתמשך בעניין שמפגינים הסיניים כלפי תעשיית הבידור המערבית".

לדבריו, גם תוכניות טלוויזיה ובידור אמריקאיות מוצאות את דרכן ל-3,000 תחנות טלוויזיה שמשודרות בסין.

זוכרים את אודרי הפבורן

הרשימה המלאה של 20 הסלבס עשויה להיות חשובה במיוחד עבור מפרסמים שמחפשים דרכים להיכנס לסין. בין היתר היא כוללת גם את ליאו מסי, אודרי הפבורן, טום קרוז, ג'וני דפ, אן האתווי, מייקל ג'ורדן ואפילו את הזמר המנוח מייקל ג'קסון. ברשימה יש גם מספר כוכבים אסיאתיים מיפן ודרום קוריאה.

לדברי פול, הוא מופתע מכך שאין יותר ספורטאים ברשימה, ובייחוד בולטים בהיעדרם השחיין מייקל פלפס והאצן יוסיין בולט.

לגבי הפבורן, שעדיין מככבת ברשימה למרות שהיא נפטרה לפני 20 שנה, אומר פול כי "היא עדיין אייקון שמשדר אלגנטיות ותחכום. היא מקושרת למותגים כמו Tiffany's שעשו עבודה שיווקית אינטנסיבית בסין".

המחקר התבסס על משאל בקרב 30 אלף צרכנים סיניים וכלל 3 פרמטרים: העדפה בלתי תלויה של סלב כלשהו, מחויבות ורגשות מסוימים שחשים כלפיו והערכים שהוא משדר.

בשורת הסיכום של המחקר נכתב כי מפרסמים חייבים לקחת בחשבון עבור קמפיינים את מידת הפופולריות של הסלבס בסין, ולא להסתמך על הפופולריות במערב, ובנוסף לקחת בחשבון שיתכן שישנם דמויות מקומיות פופולריות שיעשו את העבודה טוב יותר מסלבס מערביים שפחות מוכרים בסין.