"הסיכון בחשיפה לחברות - עדיף מניות ולא אג"ח קונצרניות"

כלכלני בנק הפועלים על התקציב המתגבש: "כל זמן שלא תהיה הפתעה בעוצמת הגזירות, לא צפויה תגובה משמעותית לפרסומן" ■ בנק לאומי: "סביר כי מניות השורה השניה יציגו ביצועי יתר בשל התמחור הנוח יותר בהן"

"בטווח הקרוב מגמת המסחר תושפע מהנעשה מעבר לים, ותתנהל בעיקר על רקע פרסום נתוני מאקרו בארה"ב מחד וההתפתחויות בנוגע למשבר החוב האירופי מאידך. בזירה המקומית, צפוי המסחר להיות מושפע מהמדיניות הכלכלית שתציג הממשלה החדשה, ובעיקר מהקיצוצים הצפויים בתקציב שיונח לפתחה", כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית.

"בטווח הקרוב, אנו עדיין מעריכים כי במידה והשוק המקומי ייסחר בסנטימנט חיובי, סביר כי מניות השורה השניה יציגו ביצועי יתר בשל התמחור הנוח יותר בהן. עם זאת, לא מן הנמנע כי אלו יהיו מתונים, שכן חלק מהפער בין הפוטנציאל הקיים בהן לבין הפוטנציאל הקיים במניות השורה הראשונה הצטמצם".

בבנק הפועלים מתייחסים לתקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנה הקרובה, בתוך כשלושה חודשים, ומעריכים כי "תוכנית זו תכלול העלאת מסים וקיצוץ בסעיפי התקציב השונים, אשר יביאו לפגיעה גם בחברות המקומיות. מנגד, נראה כי שוק ההון מגלם כבר את הצפי לפגיעה, ולכן כל זמן שלא תהיה הפתעה בעוצמת הגזירות, לא צפויה תגובה משמעותית לפרסומן. לאור האמור, אנו סבורים כי ניתן להגדיל באופן מדוד את החשיפה המנייתית בתיקים לרמת חשיפה בינונית, עם מיקוד התיק במניות דפנסיביות. כמו כן, אנו סבורים כי את הסיכון בחשיפה לחברות עדיף ליטול באמצעות מניות על פני אג"ח קונצרניות".

בכל הנוגע לשוק האג"ח, ממליצים בבנק לאומי לשמור על מח"מ ממוצע של 4-6 שנים בחלק האפיק הממשלתי הצמוד של התיק, ובאפיק ממשלתי שקלי, לשמור על מח"מ ממוצע של 3-5 שנים.

"אנו סבורים כי בטווח הקצר יתנהל המסחר באפיק המממשלתי בדומה למגמה בארה"ב. זאת בהתחשב בתוואי הריבית הנוכחי ובשילוב עם היציבות המורגשת מזה זמן בשיעור המרווח בין אגרות החוב הממשלתיות למקבילותיהן בארה"ב. אנו נותרים בהמלצתינו על החזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין המרכיב השקלי לצמוד", כך כלכלני לאומי.

"ההתפתחויות האחרונות באפיק הקונצרני מדגישות את רמת התשואות הנמוכה באפיק, אשר אינה משקפת במלואו את הסיכון הגלום בהשקעה בו. אנו סבורים כי יש להקפיד על בחירת אגרות חוב בהן התשואה הצפויה הולמת את הסיכון. זאת, תוך התמקדות בחברות תזרימיות ובאג"ח בעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים)".

כלכלני בנק הפועלים ממליצים "לשמור על מרכיב נזילות גבוה. כתחליף נזילות, ולאור הצפי למדדים חיוביים בחצי שנה הקרובה ניתן לנצל את מגן המס הגלום בהשקעה בקרן כספית. באפיק השקלי אנו ממליצים על השקעה במח"מ של כ- 4שנים. ללקוחות המתאימים, מומלץ ליצור מח"מ סינטטי באפיק זה. באפיק צמוד המדד, אנו ממליצים על השקעה באג"ח ממשלתיות לטווחים הבינוני והארוך, בהתאם לרמת הסיכון של הלקוח, תוך שילוב אג"ח קונצרניות באמצעות בחירה סלקטיבית של אג"ח בדירוג השקעה, במח"מ קצר בינוני ובעלות סחירות גבוהה".