מגרש האימונים של מנצ'סטר יונייטד "נמכר" ל-AON תמורת 230 מיליון ד'

גוף השירותים הפיננסיים יעניק חסות שמית למתקן של המועדון למשך 8 שנים ■ יונייטד היא הקבוצה הראשונה בכדורגל האירופי שמוכרת את שם המגרש שלה

מנצ'סטר יונייטד ממשיכה להוכיח עד כמה אין גבול לפוטנציאל המסחרי שלה. הקבוצה האנגלית חתמה על חסות שמית למגרש האימונים שלה עם גוף השירותים הפיננסיים האמריקאי AON, עבור סכום המוערך על-ידי עיתון "הגרדיאן" ב-230 מיליון דולר לשמונה שנים.

במסגרת ההסכם, ייקרא מתקן האימונים של אלופת הפרמיירליג הנכנסת, שממוקם בקרינגטון (בפרברי מנצ'סטר), "קומפלקס האימונים של AON". החוזה ייכנס לתוקף ביולי הקרוב, ויימשך עד 2021. כמו כן, מדי האימונים של שחקני יונייטד ימותגו עם הלוגו של AON, שתקבל חשיפה גם במהלך מסעות משחקי הראווה של הקבוצה ברחבי העולם.

יונייטד היא קבוצת הכדורגל הראשונה בכדורגל האירופי שמוכרת חסות שמית למגרש האימונים שלה. היא הפכה גם לחלוצה בכל הקשור לספונסרשיפ על מדי האימון שלה, כשחתמה ב-2011 עם חברת השילוח הבינלאומית DHL על חסות מסוג זה, אך בחרה לפני כחצי שנה להשתמש באופציית היציאה שלה מחוזה זה, במטרה למקסם את ההכנסות.

ביונייטד הבהירו כי למרות הפוטנציאל הכלכלי הגלום בכך, "לעולם לא נמכור חסות שמית על שמו של אולד טראפורד", האצטדיון של המועדון. כך לדברי אד וודוורד, סגן יו"ר ביונייטד.

חברת AON היא נכון להיום הספונסרית הראשית של מנצ'סטר יונייטד (מפרסמת על קדמת חולצות המשחק של המועדון). ההסכם בין הצדדים, שיסתיים בסוף העונה הבאה (2013/14), שווה כ-122.7 מיליון דולר. החל מעונת 2014/15, הספונסרית הראשית של יונייטד תהיה חברת שברולט, מותג הרכבים של ג'נרל מוטורס, תמורת חוזה בשווי של 559 מיליון דולר לשבע שנים.

יונייטד סיימה את עונת הכדורגל המלאה האחרונה (2011/12) עם הכנסות של כ-188 מיליון דולר מהיוזמות המסחריות שלה. באוגוסט האחרון הנפיקה משפחת גלייזר, הבעלים האמריקאים של המועדון, 10% ממניות הקבוצה בוול סטריט, במהלך שבו גייסו 233 מיליון דולר. מאז ההנפקה זינקו המניות בקרוב ל-20%, והן נסחרות כיום לפי שווי שוק של 2.75 מיליארד דולר.