כלכלן מזהיר: "משבר ללא סיום" באירופה בגלל תוכניות הצנע

ג'ון גרינווד, כלכלן ראשי ב-Invesco Perpetual בבריטניה: "תחזיות התאוששות התמ"ג באירופה ל-2013-2014 יורדות"

ג'ון גרינווד, כלכלן ראשי ב-Invesco Perpetual בבריטניה, אחד מגופי ההשקעות הגדולים במדינה, מזהיר כי המשך ההתמקדות של מובילי המדיניות הפיננסית באירופה בתוכניות צנע, תוביל בסופו של דבר ל"משבר ללא סיום" בגוש האירו.

דבריו של גרינווד באים לאחר שגורו ההשקעות ג'ורג' סורוס קרא למנהיגי אירופה "לעשות יותר" כדי להאיץ את הצמיחה ביבשת - לאחר שבית המשפט העליון בפורטוגל דחה את צעדי הצנע שהציעה הממשלה, והפציר בה לשקול מחדש את הצעדים בהם היא נוקטת לצמצום הגירעון, תוך שמירה על האינטרסים של אזרחי המדינה.

"תחזיות התאוששות התמ"ג לאורך 2013-2014 יורדות לאור ההתפתחויות האחרונות החודש", אמר גרינווד בראיון ל-CNBC, והבהיר כי הוא צופה צמיחה שלילית של 0.2% השנה, לעומת צמיחה שלילית של 0.5% בה החזיק אשתקד. "בקצרה, לא התהיה התאוששות השנה, ועדיין יש סיכון כי המצב ייעשה גרוע יותר בשנה הבאה", אמר.

גרינווד הזהיר כי מדיניות הצנע, במסגרתה קפריסין אישרה למסות פקדונות בנקאיים במדינה, תוביל למדיניות אשראי שמרנית מאד במדינה ותפגע בתזרימים של עסקים ובתי אב בעתיד הקרוב. "אם מסתכלים על המצב בקפריסין ומרחיבים אותו לשאר מדינות אירופה, ברור מאד שבסופו של דבר צעדי צנע נוספים יובילו למיתון בלתי פוסק ביבשת", אמר.