שר האוצר של קפריסין: אנחנו עומדים בפני "תקופה קשה"

שר האוצר של קפריסין התייחס היום לאישור מתווה חבילת החילוץ למדינתו ■ "ככל שהפעולות שלנו יהיו מוקדמות יותר ונחושות יותר, כך נתגבר על המשבר מהר יותר"

שר האוצר החדש של קפריסין האריס גיורגיאדיס התייחס היום לאישור מתווה חבילת הסיוע למדינתו אתמול על ידי שרי האוצר של גוש האירו. בריאיון שהעניק גיורגיאדיס לרשת CNBC כי בעקבות האישור, צפויה למדינה "תקופה קשה" בעתיד הקרוב בזמן שהיא תנסה לעמוד בהם.

"ככל שהפעולות שלנו יהיו מוקדמות יותר ונחושות יותר, כך אנחנו נצא מהמשבר בצורה מהירה יותר", אמר שר האוצר של קפריסין בריאיון. "קפריסין תישאר חלק מגוש האירו, ואנחנו נישאר בלב האיחוד האירופי. זה הגורל שלנו. אנחנו נעשה כל מה שצריך על מנת לתקן את חוסר האיזונים שלנו ולהחזיר את הבית שלנו לסדר".

גיורגיאדיס ניסה להרגיע את הקהילה הבינלאומית וטען כי הממשלה הקפריסאית כבר החלה לעבוד על טיוטת תוכנית ליישום התנאים של חבילת החילוץ. "הקבינט עומד להתכנס היום לדיון מיוחד כמו גם בימים שני ושלישי. אנחנו מוכנים לעשות הכל על מנת להתניע מחדש את הכלכלה שלנו".

כאמור הדברים של שר האוצר הקפריסאי באים יום אחרי ששרי האוצר של גוש האירו הסכימו על הענקת חבילת סיוע בהיקף 9 מיליארד אירו למדינה, כשקרן המטבע הבטיחה להעביר עוד מיליארד אירו. בתמורה המדינה תיאלץ לגייס כסף בהיקף של 13 מיליארד אירו, בעיקר באמצעות הטלת מס על פקדונות לא מבוטחים בשני הבנקים הגדולים ביותר במדינה, העלאת מסים וקיצוץ בהוצאות.