שיאן השכר בענף המגורים: עלות של 7.6 מ' ש' ליגאל דמרי

מנכ"ל שיכון ובינוי עופר קוטלר נהנה מעלות שכר של 7.1 מיליון שקל ■ היו"רית לשעבר רווית ברניב השתכרה 5.8 מיליון שקל עבור חצי שנה בלבד ■ חנן מור ואבי מאור נהנו מדמי ניהול משותפים של 3.5 מיליון שקל, בעוד החברה שלהם הפסידה כ-13 מיליון שקל

בצמרת מקבלי השכר של חברות הנדל"ן למגורים מתמקם יגאל דמרי, מנכ"ל י.ח דמרי שבשליטתו, עם עלות שכר של 7.6 מיליון שקל, המורכבת מ-4.6 מיליון שקל מענק ו-2.9 מיליון שקל דמי ניהול. עלות שכרו של דמרי מיקמה אותו בעשירייה השלישית מבין מקבלי השכר הגבוהים בבורסה ב-2012.

למרות הסכום המכובד, דמרי הוא אחד מבעלי השליטה בבורסה שנפגעו מתיקון 16 לחוק החברות, שהוביל לשחיקה של כ-21% בשכרו ביחס ל-2011, אז הסתכם ב-9.6 מיליון שקל.

אחרי דמרי מתמקמים המנהלים השכירים של קבוצת שיכון ובינוי: המנכ"ל עופר קוטלר, שנהנה מעלות שכר של 7.1 מיליון שקל - 4.4 מיליון שקל כמענק והיתר כשכר ותנאים נוספים; עלות העסקת היו"רית לשעבר, רווית ברניב, שנפרדה מהתפקיד בסוף יוני 2012 לטובת תפקיד יו"ר תנובה, עמדה על 5.8 מיליון שקל עבור חצי שנה בלבד.

עלות העסקת תמיר דגן, מנכ"ל החברה הבת שיכון ובינוי נדל"ן המרכזת את פעילות הנדל"ן למגורים של הקבוצה, הייתה אשתקד 4.9 מיליון שקל.

עוד מבין בעלי השליטה בחברות הנדל"ן למגורים - חנן מור ואבי מאור, יו"ר ומנכ"ל חברת חנן מור, נהנו אשתקד מדמי ניהול משותפים של 3.5 מיליון שקל, בעוד החברה שלהם הפסידה כ-13 מיליון שקל.

עלות העסקתם המצרפית של חמשת בני משפחת פרץ בחברת בוני התיכון שבשליטתם הגיעה אשתקד ל-5.3 מיליון שקל, כאשר 1.6 מיליון שקל מיוחסים למנכ"ל עמרם פרץ ו-1.1 מיליון שקל ליו"ר אברהם פרץ.

באזורים בלט המנכ"ל אופיר גרינברג, שסיים את תפקידו בפברואר האחרון, אחרי שנהנה אשתקד מעלות העסקה בהיקף של 3.2 מיליון שקל. כ-1 מיליון שקל היה תשלום מבוסס מניות, כ-650 אלף שקל מענק ועוד 1.6 מיליון שקל שכר ותנאים נוספים.

צמרת מקבלי השכר
 צמרת מקבלי השכר