לבני מתנגדת למתן חנינה לנשיא לשעבר משה קצב

עם זאת, ההחלטה הסופית בשאלת החנינה נתונה לנשיא פרס ■ לבני: "נשקל סבלן של הנשים שאת כבודן קצב רמס ואת גופן ונפשן חילל, תוך ניצול סמכותו וכוחו"

שרת המשפטים ציפי לבני מתנגדת למתן חנינה לנשיא המדינה לשעבר משה קצב, המרצה עונש של 7 שנות מאסר בפועל לאחר שהורשע בשני מעשי אונס וכן בשורת עבירות מין בשתי מתלוננות נוספות.

עם זאת, ההחלטה הסופית בשאלת החנינה נתונה לנשיא המדינה, שמעון פרס. ברוב מוחלט של המקרים, מאמץ נשיא המדינה את חוות-הדעת של מחלקת החנינות במשרד המשפטים ואת המלצת שר המשפטים, אף שיש לו סמכות שלא לעשות כן.

בהודעה שפירסמה הערב (ג') שרת המשפטים היא הודיעה כי החליטה לאמץ את חוות-הדעת של מחלקת החנינות ולהמליץ לנשיא פרס שלא להקל בעונשו של קצב.

לבני נימקה את המלצתה בכך שחרף סבלה של המשפחה, כפי שהוא מתואר בבקשה לחנינה שהוגשה על-ידי בני משפחתו של קצב, ושבו היא אינה מקלה ראש, נשקלו שיקולים של חומרת מעשיו, סוג וריבוי העבירות, ניצול הסמכות והכוח והמעילה באמון הציבור - "אך לא פחות חשוב, נשקל סבלן של הנשים שאת כבודן הוא רמס ואת גופן ונפשן חילל, תוך ניצול סמכותו וכוחו כנבחר ציבור", מסרה שרת המשפטים.

לבני הדגישה בהודעתה כי שקלה בהחלטתה גם את העובדה שקצב לא הביע עד כה חרטה על מעשיו, והקלה בעונשו כמוה כקבלת טענותיו כי הינו זכאי וכי מדובר בעלילה.