פייסבוק הפחיתה את שכרו השנתי של צוקרברג לדולר אחד

עפ"י דיווח שהגישה החברה ל-SEC, הפחתת השכר נכנסה לתוקף בתחילת השנה ■ צוקרברג נהנה ב-2012 מחבילת פיצויים בהיקף של 2 מיליון דולר

מנכ"ל ומייסד הרשת החברתית פייסבוק מארק צוקרברג הפחית את המשכורת השנתית שלו לכדי דולר אחד בלבד - כך עולה מדיווח שהגישה החברה אתמול בלילה לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC). על-פי ההודעה, שינוי גובה המשכורת של צוקרברג נכנס לתוקפו כבר בתחילת השנה הנוכחית.

על-פי הדיווח שהגישה החברה לרשות, שכר הבסיס של צוקרברג בשנת 2012 עמד על 503 אלף דולר בשנה, עם חבילת פיצויים בשווי של 2 מיליון דולר. אך למרות הקיצוץ המשמעותי בשכר, אין צורך לרחם על המיליארדר הצעיר: צוקרברג עדיין מחזיק בשליטה על החברה עם 486 מיליון מניות בשווי כולל של כ-13 מיליארד דולר.

בדיווח של אתמול הופיעו נתונים שהתייחסו גם לחבילת הפיצויים שקיבלה סמנכ"לית התפעול של החברה. על-פי הדיווח, חבילת הפיצויים שקיבלה שריל סנדברג בשנת 2012 עמדה על 26.6 מיליון דולר, וזאת לעומת 31 מיליון דולר שקיבלה בשנת 2011.

מדיניות השכר החדשה של פייסבוק מיישרת קו עם חברות גדולות אחרות במשק האמריקאי כמו אמזון, אפל, גוגל, מיקרוסופט והרבה אחרות בהן המנכ"ל של החברה מקבל שכר סמלי על התפקיד שלו, אך במקביל נהנה מחבילת פיצויים שמנה במיוחד.