הכנסת אישרה: רישיון נהיגה כבר מגיל 16 ו-9 חודשים

מהפכת הנהגים החדשים יוצאת לדרך: החל מ-1 ביולי ניתן יהיה להוציא רישיון נהיגה כבר מגיל 16 ו-9 חודשים - זאת במקום גיל 17 כיום ■ הוצאת הרישיון תותנה בתקופת ליווי של חצי שנה, שרק אחריה יתקבל הרישיון הקבוע

נהג חדש - וצעיר הרבה יותר: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ב') את תוכניתו של שר התחבורה ישראל כץ, לפיה ניתן יהיה להוציא רישיון נהיגה מגיל 16 ו-9 חודשים. זאת במקום המצב כיום, לפיו ניתן לנהוג רק מגיל 17.

על-פי התוכנית שתיכנס לתוקף ב-1 ביולי, ניתן יהיה להתחיל בלימודי הנהיגה בגיל 16 וחצי. בגיל 16 ו-9 חודשים ניתן יהיה לגשת לראשונה למבחן המעשי (טסט), במקום בגיל 17 כיום. עם זאת, הנהיגה תותנה בחובת ליווי של נהג מלווה מנוסה במשך שישה חודשים - זאת במקום שלושה חודשי ליווי הנהוגים כיום.

לאחר חצי שנת הכשרה: היתר הנהיגה יומר ברישיון

תלמיד שיעבור בהצלחה את הטסט, יקבל היתר נהיגה לתקופה של שישה חודשים. ההיתר מתנה חובת ליווי של מלווה מנוסה למשך כל התקופה בת ששת החודשים. בתום תקופת הליווי, ולאחר קבלת הצהרה אישית חתומה על ידי הנהג והמלווה על ביצוע 50 שעות הליווי הנדרשות, ינפיק משרד התחבורה לנהג החדש רישיון נהיגה קבוע מפלסטיק.

20 שעות מתוך 50 שעות הליווי יוקדשו לנהיגה בדרך עירונית, 15 שעות לנהיגה בדרך שאינה עירונית ו- 15 שעות נהיגה בלילה. תקופת הליווי תתחלק לשניים, כאשר בשלושת החודשים הראשונים יתבצע הליווי ביום ובלילה, ובשלושת החודשים האחרונים רק בלילה.

"מהנתונים עולה כי צעירים שנהגו ללא מלווה היו מעורבים בתאונות דרכים באחוזים גבוהים בהרבה מצעירים שעברו תקופת ליווי", אמר שר התחבורה כץ שבירך על אישור ההחלטה שכאמור, תיכנס לתוקפה בעוד כחודשיים.