מנכ"ל בבילון הפורש אלון כרמלי צבר לפחות 47 מיליון שקל

בבילון סיימה את הרבעון הראשון עם צמיחה משמעותית ברווח, שהסתכם ב-40.4 מיליון שקל

אלון כרמלי, מנכ"ל בבילון ומי שאחראי על ההצלחה האדירה של החברה, פורש מתפקידו. בבילון , שהתבססה כשותפה מהותית של ענקיות חיפוש כמו גוגל ויאהו, הודיעה אמש כי כרמלי (48) מתכוון לפרוש מתפקידו. כרמלי הסביר כי הגיע למיצוי בתפקידו כמנכ"ל לאחר תקופה של 11 שנה בחברה, 5 מתוכן כמנכ"ל. כרמלי, נזכיר, מונה למנכ"ל לאחר שנעם לניר, גיסו ובעל השליטה בבבילון, רכש את החברה.

לפי הודעת החברה, דירקטוריון החברה יקים ועדת איתור במטרה לאתר ולבחון מועמדים ראויים, וזה אומר, לפחות על פני השטח, שהתפקיד פתוח עבור מועמדים חיצוניים ופנימיים באותה מידה. כרמלי, בכל אופן, לא מתנתק לחלוטין מהחברה, וכנראה יכהן כאחראי על פיתוח אסטרטגיית החברה לטווח הארוך, וזאת במקביל לתפקידו כדירקטור.

השנה האחרונה לא הייתה קלה עבור בבילון וכרמלי, אך השנים שקדמו לה עשו רק טוב לחשבון העו"ש של האחרון. כרמלי, כפי שציינו כאן בעבר, צבר בבבילון לפחות 47 מיליון שקל (ברוטו, לפני מס) - הון שמורכב מאופציות למניות שמימש (וכאלה שעדיין לא מימש), ממניות בשותפות המוגבלת דרכה שולט לניר בחברה, וכמובן - מעלויות שכר נאות.

מקטינה את התלות בגוגל

הודעת הפרישה של כרמלי פורסמה במקביל לתוצאות החברה לרבעון הראשון של השנה. הכנסות בבילון עמדו ברבעון זה על 177.9 מיליון שקל ושיקפו צמיחה שנתית של 57%. מתוכן, הכנסות שאינן מגוגל עמדו על 61.2 מיליון שקל - 34% מהסך לעומת 18% בתקופה המקבילה אשתקד. נתון זה הממחיש כי החברה מצליחה להקטין את תלותה בגוגל.

תפעולית רשמה החברה רווח של 46.8 מיליון שקל, לעומת 17.1 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 40.4 מיליון שקל, לעומת 14.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

עוד ציינה בבילון בהודעתה כי היא מנהלת מו"מ לרכישת חברה העוסקת "בפיתוח פתרונות ייחודיים בתחום החיפוש באינטרנט" - מהלך לא ממש מפתיע על רקע הסיכון הגדל, שמאפיין את הצמיחה האורגנית של החברה. שווי הרכישה לא צוין, ובבילון רק הדגישה כי מדובר בשווי שאינו מהותי.

בבילון נסחרת לפי שווי של 1.1 מיליארד שקל לאחר שאיבדה כמחצית משוויה בשיא.