הופקדה תוכנית לתוספת 20 קומות לבית אגיש רבד בת"א

התכנית מתייחסת למגרש בשטח כ-2.5 דונם ברחוב יהודה ונח מוזס 11 ו-13, בצד המזרחי של נתיבי איילון בסמיכות לגשר מוזס

עוד תוספת של שטחי משרדים על ציר האיילון. הועדה המחוזית לתכנון ולבניה במחוז תל אביב במשרד הפנים, בראשות הממונה על מחוז תל-אביב גילה אורון, אישרה להפקדה תכנית לתוספת בנייה של 20 קומות על שפת נתיבי איילון ובקרבת גזר מוזס בתל-אביב. מדובר בתוכנית אותה הגישו החברות רבד ונכסי שבטא קרונפלד, בעלות בית אגיש רב"ד הניצב במקום, עליו תיבנה תוספת הקומות. אם תאושר התוכנית יוקם במקום מגדל בן 26 קומות.

התכנית מתייחסת למגרש בשטח כ-2.5 דונם ברחוב יהודה ונח מוזס 11 ו-13, בצד המזרחי של נתיבי איילון בסמיכות לגשר מוזס. התוכנית מאפשרת תוספת בניה של 20 קומות מעל בניין משרדים ישן בן 6 קומות שניצב היום במקום. מדובר בתוספת של עשרת אלפים מ"ר למטרת תעסוקה על 7,066 מ"ר המותרים היום. אדריכל התוכנית הוא יוסי סיוון ממשרד יסקי-מור-סיוון אדריכלים ומתכנני ערים.

בשל קרבתו של המגדל לאזור מגורים, שכונת נחלת יצחק הסמוכה, נקבע בתכנית כי שתי קומות תוקצנה לצרכי ציבור, כ-1,400 מ"ר עיקרי, שירשמו על שם העירייה וישמשו אותה בהתאם לצרכיה. עוד על פי התוכנית, לאור מיקום הבניין באזור המוגדר בתכנית המתאר המחוזית כ"מוטה תחבורה ציבורית", קרי, בקרבת תחנות רכבת קיימות ועתידיות, ובהתאם למדיניות הפחתת מקומות חנייה במטרה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית והפחתת הגודש בכבישים, התכנית אינה מקצה מקומות חנייה נוספים למכוניות על אלו הקיימים במרתפי החניה החפורים. כך, במסגרת התוכנית מחוייבים היזמים להוסיף 25 מקומות חניה לרכב דו-גלגלי בלבד.

ממשרד הפנים נמסר כי הקמת הבניין הינה חלק מפיתוחו של אזור התעסוקה הסמוך לנתיבי אילון, המוגדר בתכנית המתאר העירונית החדשה תא/ 5000 כ"אזור תעסוקה מטרופוליני" ובתכנית המתאר המחוזית כ"אזור מע"ר מטרופוליני". בהתאם להגדרתו כאזור תעסוקה העתיד המשרת את המטרופולין כולו, מעודדת בו בניית מגדלי תעסוקה. עוד נמסר כי הבניין ייבנה בהתאם לתקן הישראלי לבנייה ירוקה.