המלצות סופ"ש: מופעים, פסטיבלים וירידים - אל תחמיצו

במושבה הציורית ראש פינה יתקיים יריד יין ישראלי ■ רביעיית "פיטנגו" הישראלית, המתמחה בביצוע מוזיקת טנגו, חוגגת עשור ■ מופעי מוזיקה ומחול במסגרת פסטיבל האביב הבינלאומי ועוד המלצות

מופע

VOALA MUARE PROJECT

מה: במסגרת פסטיבל האביב הבינלאומי שיתקיים בראשון לציון זו השנה ה-14, במהלך חודש מאי, יתקיימו שורה של מופעי מוזיקה ומחול בהשתתפות יותר מ-300 אמנים מהארץ ומחו"ל. המופע המרכזי, שיתקיים במתחם הבילויים "הרובע", יהיה VOALA MUARE PROJECT. מדובר במופע חזותי מרהיב ועצום ממדים, המשלב בין מפגן אקרובטי לבין הופעת להקה שחורגת מהגבולות של ז'אנרים מוזיקליים. זהו טקס רוק שמובל על-ידי הכוח של גיטרה, תופים ובס פסיכדלי. השמיים משמשים כתפאורה והמופע מורכב בעיקרו מרצפים כוריאוגרפיים באוויר.

מתי, איפה וכמה: מספר מופעים: ב-8 וב-9 בחודש, בשעה 20:30; 11 במאי ב-21:00, מתחם הרובע, אזור התעשייה הישן ראשון לציון. פתוח לקהל הרחב. פרטים: www.harova.org.il.

פסטיבל מוזיקה

"עיר פוגשת מוזיקה"

מה: העיר נתניה תתקשט חג בשבוע הקרוב, עת ייערך בה הפסטיבל "עיר פוגשת מוזיקה", אשר ייפתח ביום ראשון, ה-5 במאי, ויימשך כשבוע, ובמהלכו יתקיימו מופעים מוזיקאליים לאורכה ולרוחבה של העיר ההולכת וגדלה. לאורך הטיילת יתקיים מופע מיוחד של אמני ונגני רחוב, ובמדרחוב תל חי המחודש תתקיים מסיבת רחוב ואופנה בה תתקלט נינט טייב. לאורך רצועת החוף ייפרשו המופעים במספר מוקדים. באחד מהם, תחת השם "מוזיקה על הים", ייערך הקונצרט "צלילים על הצוק" עם זמרת המצו-סופרן אילונה טויביס והרביעייה הקאמרית golden string.

מתי, איפה וכמה: ראשון עד מוצ"ש (5-11 בחודש), נתניה. מחיר: מלבד המופע "עשור למקהלת ניצן" שעלותו 10 שקלים, המופעים הם בחינם. לפרטים נוספים: 09-8308828 או באתר האינטרנט של עיריית נתניה.

תערוכה

"שודו" - תכשיטים בהשראה יפנית

מה: "שודו" (Shodo) היא תנועת היד המעודנת המאפיינת את כתיבת סימני הקליגרפיה היפניים, המכונה גם "כתב הנפש". אחת האומנויות המסורתיות הנעלות ביותר בתרבויות המזרח הרחוק היוותה השראה לפרויקט ייחודי במחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר, כאשר במסגרת הקורס חקרו הסטודנטים את תרבות יפן העתיקה והמודרנית, תוך התמקדות בקליגרפיה. כל אחד מהסטודנטים התבקש לבחור ממערכת הכתב היפני את הסימן המתאר את שמו ולעצב בהשראתו תכשיטים.

מתי, איפה וכמה: אירוע פתיחה, שישי (3 בחודש), 11:00, ספריית שגרירות יפן, ברקוביץ 4, ת"א. הכניסה חופשית. התערוכה תוצג עד ה-17/5. ימים ב'-ה': 10:00-13:00, 16:00-14:00; שישי: 14:00-10:00.

טנגו

עשור לרביעיית פיטנגו

מה: רביעיית "פיטנגו" הישראלית, המתמחה בביצוע מוזיקת טנגו באיכות מצוינת, תחגוג השבוע עשור להיווסדה. לרגל חגיגות העשור תבצע הרביעייה את אופרטת הטנגו "מריה דה בואנוס איירס" מאת גדול מלחיני הטנגו, אסטור פיאצולה. העלילה מתמקדת במריה, נערה צעירה מבואנוס איירס הנכבשת על-ידי חושניותה של מוזיקת הטנגו. המופע יעלה ברחבי הארץ עם השחקן אורי גוטליב, בתפקיד שישלב הנחייה ומשחק. כמו כן תשתתף בו קבוצת מוזיקאים ורקדנים אורחים מארגנטינה, ביניהם זמרת, גיטריסט וכוריאוגרף. את הבסיס המוזיקלי יספקו חברי הרביעייה עצמם, המנגנים בבנדוניאון, פסנתר, קונטרבס ובכינור.

מתי, איפה וכמה: שישי (3 בחודש), 21:00, אולם מרכז הצעירים באר שבע. מוצ"ש (4 בחודש) 21:00, מוזיאון ת"א. מחיר: 150-80 שקל.

תערוכת מכירה

אמנים לזכויות אדם

מה: 140 אמנים תרמו עבודות שיימכרו כולן במחיר אחיד של 1,000 דולר, בתערוכת מכירה שתתקיים בסוף השבוע הבא. בין האמנים: דני קרוון, יאיר גרבוז, שמחה שירמן, מיכל נאמן, מיכל היימן, עילית אזולאי, קלון, נו הופ, דור גז, נלי אגסי, אסף עברון ועוד רבים וטובים. קניית יצירות אמנות למטרת תרומה היא הוצאה מוכרת במס, ו-25% מהתשלום מועבר לאמנים החפצים בכך. את התערוכה שתתקיים בסלון יפו לאמנות בנמל יפו יזמה האמנית שירה גלזרמן המתנדבת בעמותה, ואוצרות ורדית גרוס וכרמית גלילי. זוהי הזדמנות לחשוף ולהעלות את היכרות הציבור עם העמותה החשובה הזו, המסייעת למהגרי עבודה, פליטים וחסרי יכולת.

מתי, איפה וכמה: המכירה באתר העמותה כבר החלה. פתיחת התערוכה: חמישי (9 בחודש), 20:00-23:00, שישי שבת (10, 11 בחודש), 10:00-19:00.

יריד יין

ראש פינה

מה: נשמע כמו רעיון טוב, להצפין לראש פינה בתחילתו של סוף השבוע הזה. במושבה הציורית יתקיים, כמדי שנה, יריד יין ישראלי (יקבי בוטיק ויקבים מכל אזור הצפון), תחת השם הדביק "סופשבוע מרגש של יין". הערב כבר לא תספיקו להגיע (היריד ייסגר ב-22:00), אבל מחר הוא יימשך עד לשעה 16:00, ועד לשעה זו יוגשו יינות ומאכלים, וברקע, מבטיחים המארגנים, תתנגן מוזיקה לטינית. היריד יתקיים ביד הברון רוטשילד - האזור העתיק של ראש פינה, והכניסה חופשית, שזה יפה.

מתי, איפה וכמה: חמישי: 18:00-22:00, שישי: 10:00-16:00. כוסות לטעימת יינות היריד ללא הגבלה ימכרו במחיר של 50 שקל. לרשימת היקבים המשתתפים ולפרטים נוספים: www.wineland.co.il.

פסטיבל

סולם יעקב

מה: הדבר הכי קרוב לוודסטוק הישראלי - פסטיבל מוזיקת העולם הוותיק סולם יעקב, מתקיים זו השנה ה-37, בגינוסר שלחוף הכנרת. שלושה ימים של מוזיקה וריקודים מרחבי העולם בסגנונות הפולק, קאנטרי, בלוז, בלוגראס רוק, מוזיקה צוענית ואירית, בביצוע מיטב האמנים מארה"ב, קנדה, אנגליה, הונגריה וישראל. חוץ מ-40 מופעים יתקיימו פעילויות לכל המשפחה ולילדים בכל הגילאים.

מתי, איפה וכמה: חמישי-שבת (2-4 בחודש), כפר התיירות נוף גינוסר שלחוף הכנרת. מחמישי ב-16:00 עד שבת ב-17:00. מחיר כניסה: מ-250 שקל ליום אחד ועד 440 שקל לשלושת ימי הפסטיבל. הנחה של כ-30% על ילדים בגילאי 5-12. לפרטים: www.jlfestival.com.

קלאסי

נטליה גוטמן עם אנסמבל סולני ת"א

מה: בשקט בשקט, כמעט ללא פרסום, תגיע השבוע לארץ הצ'לנית הרוסייה הנהדרת נטליה גוטמן. היא תופיע עם אנסמבל סולני תל-אביב, בניצוחו של ברק טל. גוטמן, בת 71, למדה אצל גדולי המוזיקאים של האסכולה הרוסית. היא הופיעה כסולנית עם מיטב תזמורות העולם, ומבצעת גם מוזיקה קאמרית עם סולנים מעולים. היא תבצע עם האנסמבל התל-אביבי את הקונצ'רטו לצ'לו של שוסטקוביץ'. עוד יכלול הקונצרט שתיים מיצירותיו של מוצרט ("סרנדה נוטורנה" וסימפוניה מס' 24) ואת הסימפוניה הקאמרית אופוס 110א' של שוסטקוביץ', שבה היסווה המלחין את קשיי החיים תחת עולו של המשטר הסובייטי.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (4 בחודש), 21:00, קונסרבטוריון שטריקר תל-אביב. מחיר: 135-115 שקל.

ג'אז

קלאודיה אקוניה

מה: זמרת הג'אז הצ'יליאנית קלאודיה אקוניה תגיע השבוע לשלוש הופעות בישראל, בליווי ה"אורקסטרה" של אבי לייבוביץ'. אקוניה נולדה בצ'ילה, ובשנת 1995 עברה לניו-יורק. המוזיקה שלה מושפעת משירי מחאה מצ'ילה, טנגו של אסטור פיאצולה, מוזיקה קובאנית ומוזיקת ג'אז מניו-יורק. בהופעה בארץ תלווה אותה כאמור ה"אורקסטרה" של אבי ליבוביץ', המונה 12 מנגני הג'אז המובילים בארץ. מוביל הלהקה, אבי ליבוביץ', ניגן באלבום הבכורה של אקוניה שהוקלט בניו יורק בשנת 1999, ומאוחר יותר אירח אותה באלבומו השני. המופע יכלול מגוון קטעים, החל ממוזיקה מאמריקה הלטינית וכלה בדיוק אלינגטון וג'ורג' גרשווין.

מתי, איפה וכמה: חמישי (2 בחודש), 22:00, זאפה ת"א. שישי (3 בחודש), 21:30, מוזיאון תל-אביב. מוצ"ש (4 בחודש), 22:00, זאפה ירושלים. מחיר: 130-100 שקל.

רב-תרבותי

פצ'ה קוצ'ה

מה: קרולינה בקולה הנפלא, בית על גלגלים, סימפוניה עירונית, קומיקב ואנימציה, קלידן הג'ירפות ומומחית יוצאת דופן לתיאטרון חזותי - כל אלה יעלו על במה אחת בערב חד פעמי, במסגרת פצ'ה קוצ'ה 15, שיתקיים בראשון הקרוב בנמל תל-אביב. פצ'ה קוצ'ה הוא ערב רב-תרבותי, שבו אנשים יצירתיים מתחומים שונים מדברים על העבודה והפרויקטים המרתקים שלהם, ומציגים את עצמם במסגרת 6 דקות ו-40 שניות, מלווים במראות ובקולות המיוחדים להם. מקור המסורת ביוזמה פרטית של שני ארכיטקטים בטוקיו, ובעשור האחרון היא מתפשטת וצוברת נאמנים ברחבי העולם. בתל-אביב, אגב, שוכנת קהילת הפצ'ה קוצ'ה הגדולה ביותר, וזהו האתר היחיד שעבר לקיים את הערב בשני סבבים.

מתי, איפה וכמה: ראשון (5 בחודש), 19:30, 22:15, האנגר 11, נמל תל-אביב. מחיר: 30 שקל. pechakuchatlv.com.