ח"כ תמר זנדברג: "חשד לשימוש במידע פנים במניית כיל"

מבקשת מיו"ר רשות ני"ע לחקור חשד לשימוש לא חוקי במידע פנים, על רקע "גידול חריג ביתרות השורט על מניית החברה לישראל בשבוע של הרביעי באפריל"

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) פנתה היום (א') לרשות ניירות ערך בשל מה שהיא מכנה "חשד לשימוש לא חוקי במידע פנים" במסחר במניית כיל .

לטענת זנדברג, "בחודש הקודם, ימים ספורים לפני הודעת שר האוצר לפיד על ביטול מכירת כיל לחברה הקנדית, מישהו ביצע עסקה חריגה - עסקה של הימור על ירידת המניה (עסקת 'שורט'). מדובר בעסקה בהיקף פנטסטי - שמוערכת בחצי מיליארד שקל. מה הסיכוי שמישהו סתם ככה הימר על ירידת מניית כיל, זמן קצר לפני הודעת שר האוצר? היקף העסקה מעיד על רמת ודאות קרובה ומעלה חשד לשימוש לא חוקי במידע פנים".

זנדברג כתבה ליו"ר הרשות, שמואל האוזר: "אני פונה אליכם בעקבות חשד למסחר במניית החברה לישראל במידע פנים", ציינה. "על-פי נתוני הבורסה לניירות ערך, נוצר גידול חריג ביתרות השורט על מניית החברה לישראל בשבוע של הרביעי באפריל: מיתרות שורט של 6,345 בשבוע של ה-28 במארס, יתרות השורט על מניית החברה לישראל גדלו לרמה של 217,735, המגלמות שווי מוערך של כחצי מיליארד שקל.

"מועד העסקה, ימים ספורים קודם להודעתו של שר האוצר על ביטול מכירת חברת כיל (בבעלות החברה לישראל) לחברת פוטאש הקנדית, כמו גם ההיקף החריג המצביע על ודאות גבוהה מאוד בירידת המנייה, מעלה חשש נסיבתי לעסקה שבה נעשה שימוש אסור במידע פנים.

"אם נכון הדבר, מדובר במקרה חריג וחמור של שימוש במידע פנים, אשר אינו חוקי וגם פסול ציבורית. אבקש לבצע חקירה של העסקה ובדיקת תקינותה".