חג הפסח וההתייעלות הקפיצו את רווחי שופרסל ב-45%

רשת השיווק הציגה רווח של 55 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2013 ■ שיעור הרווח התפעולי עלה מ-2.5% ל-3.5% ■ הושלם פיצול הנדל"ן של הרשת

עיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון הראשון, היטיב עם השורה העליונה ברשת שופרסל . מכירות הרשת ברבעון הראשון של 2013 צמחו ב-6.4% והסתכמו ב-2.96 מיליארד שקל. בצירוף ההכנסות מנדל"ן הגיעו ההכנסות ל-2.98 מיליארד שקל. ‏

עיתוי החג גם הביא לעלייה של 4% במכירות חנויות זהות. רצון הרשת לשפר את הביצועים בא לידי ביטוי גם במחירים גבוהים יותר, לצרכן שלדברי הרשת נבעו ממבצעים עמוקים יותר שחלו אשתקד. כך, שיעור הרווח הגולמי של הרשת עלה מ-24.9% ברבעון הראשון אשתקד ל-25.3% ברבעון הראשון השנה.‏

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, התבטא לא אחת על כוונתו לשפר את תנאי הסחר של הרשת, וגם דבר זה תרם לשיפור הרווח הגולמי.‏ הגידול בהכנסות וברווח הגולמי הזניקו את הרווח התפעולי של שופרסל ברבעון ב-46%, וזה נסק ל-104 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 71 מיליון שקל ברבעון המקביל. בהתאם, שיעור הרווח התפעולי עלה מ-2.5% ל-3.5%.

עם זאת, בנטרול הרווח מהנדל"ן, הרווח התפעולי של הרשת הסתכם ב-71 מיליון שקל, ושיעורו ב-2.4%.

‏בשורה התחתונה, הרווח הנקי של שופרסל ברבעון זינק ב-44.7% והסתכם ב-55 מיליון שקל.

"תהליך שיטתי לשיפור התוצאות"

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, ציין היום (ג') לטובה את "התחזקות מכירות החברה בערוצי הדיסקאונט, לצד שיפור בערוצי המכירות האחרים. תפעולית אנחנו נמצאים במקום טוב, וזה מעיד על מגמה. יצאנו ממסלול של 2.5% רווחיות תפעולית, והגענו ל-3.5%. אנחנו רוצים לייצר תהליך מובנה ושיטתי לשיפור התוצאות".

אברכהן התייחס גם למצב הפיננסי המאתגר של בעלת השליטה, אי.די.בי, ואמר כי "נוחי דנקנר מאוד אוהב את שופרסל, ואנחנו פועלים לייצר תוצאות טובות יותר ודרך זה לתרום לקבוצה".

רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, אמר היום כי "כבר 4 רבעונים אנחנו מציגים שיפור ברווחיות ומצליחים לתת ללקוח את הערך הטוב ביותר לכסף, בזכות תהליכים אסטרטגיים ארוכי-טווח שבהם התחלנו כבר לפני שנה וחצי-שנתיים".

אחד התהליכים הללו הושלם בחודש שעבר - פיצול פעילות הנדל"ן של הרשת לחברה-בת חדשה - שופרסל נדל"ן שנמצאת בבעלותה המלאה. בדוחות מעדכנת שופרסל כי חברת הנדל"ן מחזיקה ב-89 נכסים, בשווי של 2.1 מיליארד שקל, שמולם עומדים חובות של 857 מיליון שקל. 68 מנכסיה של שופרסל נדל"ן, בשווי של 1.65 מיליארד שקל, מושכרים לשופרסל תמורת דמי שכירות שנתיים של 124 מיליון שקל. מנכ"ל החברה -בת הוא יוסי צבי, שבעבר כיהן בין היתר כמנכ"ל קניוני ישראל, חטיבת הקניונים של בריטיש ישראל.

מטרת הפיצול הוא מיקוד ניהולי, פיתוח והשבחת הנדל"ן והצפת ערך לחברה ולבעלי המניות. שופרסל צפויה לרשום הוצאות של כ-20 מיליון שקל בגין מהלך הפיצול, רובן ברבעון השני של השנה.

הקבוצה המתחרה של שופרסל, אלון רבוע כחול, מכרה אתמול (ב') ממניות החברה-הבת, רבוע כחול נדל"ן, תמורת כ-49 מיליון שקל, לפי מחיר מניה של 112.5 שקל - דומה למחיר השוק.

המכירה בוצעה אחרי זינוק של 44% בשווי המניה מתחילת השנה, המשקף לחברה שווי של 1.4 מיליארד שקל. שווי החברה האם הוא כ-940 מיליון שקל, והיקף ההחזקה שלה כעת ברבוע נדל"ן עומד על 74.8%.

תוצאות שופרסל
 תוצאות שופרסל