תביעה נגד ג'סטין ביבר ואשר: העתיקו את השיר "מישהו לאהוב"

‏דייויד קופלנד, ששם הבמה שלו הוא "דה ריקו", ושותפו, מריו אוברטון, תובעים מביבר ואשר 10 מיליון דולר בטענה להעתקה והפרת זכויות יוצרים

‎‎תביעה בהיקף של 10 מיליון דולר הוגשה נגד המוזיקאים אשר ‏‎(Usher)‎‏ וג'סטין ביבר וכן נגד מפיקים מוזיקליים שותפים, בטענה כי העתיקו מאמנים אחרים את הלהיט שלהם "מישהו לאהוב" ‏‏‎(Somebody to Love)‎‏.

‏דייויד קופלנד, ששם הבמה שלו הוא "דה ריקו", ושותפו, מריו אוברטון, טוענים כי חיברו והפיקו יצירה מוזיקלית מקורית בשם "מישהו לאהוב" ב-2008. קופלנד טוען כי במארס 2008 הקליט את השיר באלבומו "הסיפור שלי ‏‎‏2", וכי ב-2 באוקטובר 2008 הונפק לו מספר רישום זכות יוצרים ממשרד זכויות היוצרים של ארה"ב.

‏באותה שנה התגלה ג'סטין ביבר, שהיה אז בן 13, בידי המנהל האמנותי סקוטר בראון הודות לקטעי וידיאו ביו-טיוב. בראון הקים שותפות עם אשר בשם ריימונד בראון מדיה גרופ, ואשר הסכים להדריך את ביבר, שהוחתם כאמן המבצע הראשון של החברה.

‏ב-2009 פגש קופלנד בציידי כישרונות מוזיקליים שסיפקו עותקים מהמוזיקה שלו לחברות תקליטים, על-פי כתב התביעה שהוגשה ב-2 במאי לבית הדין הפדרלי במחוז המזרחי של וירג'יניה.‏

בתביעה נטען כי ציידי הכישרונות סיפקו עותק גם לאשר. ב-5 בינואר 2009 השתתף קופלנד בשיחת ועידה עם ג'ונטה פטון, אמו של אשר, שאמרה לו שהיא ובנה האזינו למוזיקה באלבום שלו, כולל השיר "מישהו לאהוב", ושהם רוצים שקופלנד יקליט מחדש את האלבום ויערוך סבב הופעות עם אשר בקיץ 2009, על-פי הנאמר בתביעה. אך קופלנד טוען כי לא שמע דבר נוסף מפטון או משום נציג אחר של אשר.

‏‏ב-2010 הוציא ביבר את האלבום הראשון שלו, ‏My World 2.0‎‏, שזינק למקום הראשון במצעד הפזמונים ‏Billboard 100‎‏. הגרסה של ביבר ל"מישהו לאהוב", שבה אשר מספק את הליווי הקולי ברקע, יצאה כסינגל השני באלבום באפריל 2010, הגיעה למקום ה-15 במצעדי הפזמונים של ‏‏Billboard‏ בארה"ב ואף זכתה בתקליט פלטינה.

‏‏ב-25 ביוני 2010 הוציא אשר את הגרסה האלטרנטיבית שלו ל"מישהו לאהוב", שבה הוא שר את השיר, וביבר מספק את הליווי הקולי ברקע.‏

‏בתביעה נטען לקיומם של 17 רכיבים מוזיקליים דומים לאלה שבגרסה של קופלנד, כולל אותו שם השיר, רצף של 7 אקורדים שפותח את הפזמון, אותו קטע מלודי חוזר ונשנה בפזמון ואותו דפוס קצבי חוזר ונשנה.