דראגי: שוקלים תוכנית רכישות אג"ח לעידוד מתן הלוואות

את הדברים אמר נשיא הבנק המרכזי האירופי לאחר פגישה עם שרי האוצר של ה-G7 ■ על פי נתונים של הבנק המרכזי, היקף ההלוואות שהעניקו הבנקים באירופה בחודש מארס הינו הנמוך ביותר מזה 11 חודשים

הבנק המרכזי האירופי שוקל תוכנית רכישות אג"ח משלו על מנת לסייע במתן הלוואות עבור חברות בינוניות וקטנות ברחבי אירופה, כך אמר חשף היום נשיא הבנק מריו דרגי במהלך מסיבת עיתונאים שקיים לאחר פגישה עם שרי האוצר של מדינות ה-G7 שנערכה בבריטניה.

"בדקנו מספר אפשרויות, ואחת מהאפשרויות הייתה רכישת האג"ח", אמר דרגי לעיתונאים. "אנחנו עדיין בודקים את העניין, מדובר באפשרות מבין מספר אפשרויות שנמצאות על השולחן. אין לנו עדיין עמדה בעניין, במיוחד בנוגע לאפשרות הזאת".

על פי סוכנות "בלומברג" הבנק מתכוון בעזרת המהלך הזה לעודד את הבנקים באירופה לתת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים ביבשת, שכן הלוואות מהבנקים תופסים כ-80% מסך המימון שמקבלות החברות באירופה לעומת 20% בלבד בארצות הברית.

על פי הנתונים של הבנק המרכזי האירופי לחודש מארס, היקף ההלוואות שהעניקו הבנקים ביבשת לחברות ולמשקי הבית נמצא בשפל של 11 חודשים. על פי הבנק, מי שנפגע הכי הרבה מהירידה בהיקף מתן ההלוואות הן החברות הקטנות והבינוניות בספרד ואיטליה שאחראיות על מירב המועסקים במשקים הללו.

"מבחינת מתן ההלוואות אנחנו עדיין רואים כי המצב עדיין רע, במיוחד במדינות הפריפריה, אך לא רק שם", אמר דרגי. "אך המצב כיום הופך להיות פחות רע. כלומר, המצב עדיין רע, אך פחות רע מכפי שהיה בעבר".