ח"כ גמליאל: "לבטל את העמלות בכל הבנקים אחת ולתמיד"

ח"כ גילה גמליאל, מרכזת הקואליציה בוועדת הכספים, תגיש הצעקת חוק לביטול עמלות הבנקים ■ "הגיע העת לרפרומה לטובת הצרכן גם במערכת הבנקאית"

ח"כ גילה גמליאל, מרכזת הקואליציה בוועדת הכספים, תגיש הצעת חוק לביטול עמלות הבנקים. יצוין כי בכנסת הקודמת הוגשה הצעת חוק דומה, אך היא לא הבשילה לידי חקיקה סופית. ח"כ גמליאל ציינה כי בכונתה להמשיך את התהליך של החקיקה שנעצר בשל פיזור הכנסת.

הצעת החוק תתיחס לביטול העמלות הבאות: עמלת מזומן, משיכת מזומן, הפקה ומסירה של תדפיס לבקשת לקוח, העברה או הפקדה לחשבון אחר, פידיון צ'ק לרבות משיכת צ'ק עצמי, הפקדת צ'ק לרבות בתיבת שירות, תשלום שובר ופריטת מזומן.

ח"כ גמליאל מסרה כי "הגיע העת לרפרומה לטובת הצרכן גם במערכת הבנקאית. הצרכן הקטן הנמנה עם 'מגזר משקי-הבית' לרוב אינו מעלה על דעתו להתמקח על תנאי ניהול חשבון הבנק שלו, ובכך כל הנטל נופל עליו, שכן צרכנים עסקיים וצרכנים שמאוגדים בארגונים שונים הבנקים פוטרים אותם באופן אוטמטי מעמלות.

"לא ייתכן שדווקא קבוצת הצרכנים החלשה של הבנקים תישא בכל העול ותממן בעמלות הגבוהות שהיא משלמת את שאר הצרכנים ואת הבנקים. לבנקים יש מספיק מקורות רווח מהכסף הנזיל בחשבונות העו"ש ומחשבונות הנמצאים ביתרת חובה. הגיע הזמן לבטל את עמלות העו"ש בכל הבנקים אחת ולתמיד - לכל הצרכנים ולא רק לצרכנים המועדפים".