סתיו שפיר: "הממשלה מפחדת לגעת במתנחלים ובעלי ההון"

חברת הכנסת תקפה את הממשלה בנאומה במליאה היום ■ תהתה: "איך אתם לא מתביישים להאשים את המשפחות האלו ואת הציבור כולו בגירעון שיצרתם?"

"הממשלה מפחדת לריב עם המתנחלים, מפחדת לקצץ בתקציב הביטחון, מפחדת לגעת בבנקים ומפחדת מבעלי ההון. הציבור ראוי למנהיגים, לא לממשלה של פחדנים". כך אמרה היום (ב') חברת הכנסת סתיו שפיר, בנאומה במליאה, בעודה תוקפת את ממשלת נתניהו על "תכנית תקציב העשירים", לדבריה, שנחשפה השבוע לציבור.

שפיר התייחסה לזעם הציבורי סביב "גזירות" האוצר בטיוטת תקציב 2013-2014, הכוללות העלאה של המע"מ בכ-1%, מס הכנסה ב-1.5%, וכן קיצוצים בהיקף של מיליארדי שקלים במשרדי הממשלה. בשבת, יותר מ-10,000 איש הפגינו בת"א נגד ה"גזירות", בעוד לפיד התראיין בסוף השבוע ב"אולפן שישי", וציין כי "המפגינים מוחים נגד עצמם".

שפיר תיארה בנאומה את חוסר יכולתה של משפחה צעירה להתמודד עם הגזירות הכלכליות. "גם ככה זוג צעיר עם ילד, לפי נתוני הלמ"ס, לא סוגר את החודש ורק יכול לחלום על דירה. בתקציב הוספתם למשפחה הזו אחוז במע"מ, אחוז וחצי במס ההכנסה, ייקרתם בעשרות שקלים בחודש את חשבון החשמל, קיצצתם בנקודת המס לסטודנטים שסיימו לימודים, ייקרתם את ביטוח הבריאות, ביטלתם את החינוך חינם לגילאי שלוש...".

"עשיתם חשבון? אנחנו עומדים על הוצאות בסך 14,785 שקלים בחודש. לפני ששלחנו את הילד לחוגים, לפני הספרים של אמא לאוניברסיטה. בלי חופשות. למשפחה הזו חסרים 1700 שקלים כדי לסגור את החודש", סיכמה שפיר. "בקיצור, קיצוץ רוחבי בכל השירותים שהם מקבלים - ואתם לא מתביישים להאשים את המשפחות האלו ואת הציבור כולו בגירעון שיצרתם".